Marketing treści - 7 najnowszych trendów
2014-09-03 13:14
Responsive web design © bagiuiani - Fotolia.com
Przeczytaj także: Content marketing, czyli treść to dopiero początek
Menedżer ds. marketingu treści – nowa rola w przedsiębiorstwie
Role pracowników odpowiedzialnych za działania marketingowe w firmie przez cały czas są analizowane i zmieniane tak, aby dopasować je do nowych trendów występujących w społeczeństwie internetowym. Wraz z wzrostem popularności marketingu treści, firmy zaczynają wprowadzać do kadr menedżerów odpowiedzialnych wyłącznie za ten obszar.
Podjęcie takiej decyzji wymaga zgody całego działu marketingu tak, aby wszyscy jego pracownicy dążyli do w miarę homogenicznych celów, zachowując przy tym spójność całej strategii przedsiębiorstwa. Ważna jest również dokumentacja strategii marketingu treści. Firmy, które udokumentują planowane działania powinny więc osiągać lepsze wyniki marketingowe od firm które tego nie zrobiły.
Potrzeba nabycia nowych umiejętności marketingowych
Członek zarządu odpowiedzialny za implementację strategii marketingu treści powinien posiadać przede wszystkim doskonałe umiejętności komunikacji, zdolności analityczne, zrozumienie ogólnego procesu pozyskiwania klientów dzięki marketingowi internetowemu oraz być w stanie bardzo szybko pozyskiwać informacje rynkowe. Członkowie zespołów marketingowych oraz sprzedażowych powinni dobrze poznać proponowaną przez zarząd strategię marketingu treści i umieć się do niej odnieść podczas wykonywania codziennych obowiązków (np. tworzenie treści, dystrybucja lub analiza prowadzonej działalności).
fot. bagiuiani - Fotolia.com
Responsive web design
Urządzenia mobilne podbijają świat
Kolejny trend, na który warto zwrócić uwagę to znaczny rozwój użyteczności oraz nasycenia rynkowego urządzeniami mobilnymi. Treści w środowisku internetowym, konsumowane poprzez smartphone lub tablet nie zawsze są dopasowane do tego typu urządzeń. Według badania przeprowadzonego przez IDC, do 2017 roku, nawet 87% wszystkich treści w sieci będzie przeglądanych przy pomocy urządzeń mobilnych.
Stwarza to bardzo duże wyzwanie dla pracowników działu marketingu, którzy będą musieli dopasować prezentowane treści zarówno do tradycyjnych przeglądarek internetowych (używanych na komputerach stacjonarnych i laptopach), jak i do urządzeń mobilnych typu smartphone lub tablet.
Responsive web design
Najważniejszym elementem, który potencjalnie może doprowadzić do znacznego zwiększenia użyteczności stron internetowych jest wprowadzenie tzw. „responsive web design” (RWD). Jest to technologia, która umożliwia prawidłowe wyświetlanie treści internetowych niezależnie od urządzenia wykorzystywanego do ich przeglądania. Nowo publikowane treści powinny być odpowiednio przetestowane tak, aby zapewnić najwyższy poziom użyteczności dla odwiedzających.
Zmiany w algorytmach wyszukiwarek
Zmiany pojawiają się również w procesie oceniania i nadawania wagi poszczególnym treściom internetowym przez wyszukiwarki internetowe takie jak Google. Dzięki zmianom wprowadzanym w algorytmach (np. Google Hummingbird), wyszukiwarki zaczynają rozpoznawać język wykorzystywany w naturalnych konwersacjach, jak również kontekst wypowiedzi, dzięki czemu, strony internetowe, które w pewien sposób starają się oszukać wyszukiwarki mogą zostać surowo ukarane. Z drugiej strony, autentyczne treści dostarczające wartości użytkownikom mogą zyskać większą widoczność w wynikach wyszukiwania.
Stare metody SEO przestają działać
Podejście do kreowania treści oparte na wielokrotnym wykorzystywaniu poszczególnych słów kluczowych w celu osiągnięcia wysokich pozycji w rankingach wyszukiwania zaczyna liczyć się coraz mniej. Aktualnie, twórcy treści mogą skoncentrować się na publikacji treści zawierających raczej synonimy najważniejszych fraz kluczowych. Jednocześnie, treści powinny być unikatowe i prezentować nowy punkt widzenia dla opisywanego tematu.
Ciągłe powielanie tych samych pomysłów może okazać się niewystarczające do tego, aby wybić się na tle konkurencji. W środowisku internetowym pojawia się również wiele narzędzi pozwalających na selekcję treści według tematyki i dopasowania do poszczególnych grup odbiorców. Dzięki tym narzędziom, pracownicy działów marketingu będą w stanie szybciej zidentyfikować najważniejsze informacje, które mogą zainteresować widownię, do której pragną dotrzeć. Jest to sytuacja korzystna zarówno dla marek jak i konsumentów. Marki będą w stanie szybciej przesortować i znaleźć najważniejsze informacje i dostarczyć je do konsumentów. Oprócz tego, odbiorcy nie będą musieli przeglądać dużej liczby stron internetowych, aby uzyskać najprzydatniejsze dla nich dane.
Świetlana przyszłość content marketingu
Kolejny trend, na który warto zwrócić uwagę to wyższa rozpoznawalność terminu „marketing treści” wśród pracowników działów marketingu. Jak wspomniałem wcześniej, większość przedsiębiorstw aktualnie wykorzystuje w swoich działaniach elementy strategii marketingu treści.
W większości przypadków, publikowane i dystrybuowane treści są traktowane, jako „materiały marketingowe” a przedsiębiorcy nie zdają sobie do końca sprawy z tego, że za tworzeniem treści powinna stać udokumentowana strategia. W najbliższej przyszłości termin „marketing treści” prawdopodobnie zdobędzie wyższą popularność a przedsiębiorstwa będą w stanie zdefiniować poszczególne elementy, które wchodzą w jego skład.
oprac. : Grupa TENSE
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)