Estetyka strony www e-sklepu istotna
2014-09-08 13:32
Przeczytaj także: Wiarygodny e-sklep: o czym pamiętać?
Tworząc stylistykę internetowego sklepu można nawiązać do sklepów stacjonarnych. Może to być szczególnie skuteczne dla tych sektorów, którym trudniej pozyskać zaufanie nowych klientów. To mogą być np. apteki internetowe, w których byłby zainstalowany tzw. wirtualny sprzedawca. Jest to bardziej zaawansowany komunikator internetowy, tzw. live chat. To nagrany wcześniej model lub modelka, który dzięki nagranym wcześniej sekwencjom animacji jest w stanie stworzyć wrażenie bezpośredniej komunikacji. Wpisując pytanie w okno komunikatora, zyskujemy wrażenie kontaktu z prawdziwym człowiekiem – coś w rodzaju wideokonferencji.
3. Uwaga na animacje
Przestrzegam jednak przed tworzeniem na stronie sklepu animacji Flash. To może zaszkodzić naszej firmie w pozyskiwaniu klientów. Dlaczego? Z bardzo prozaicznego powodu. Nie wszyscy użytkownicy dokonują na bieżąco aktualizacji oprogramowania niezbędnego do prawidłowego wyświetlania się animowanych stron. Dla takiego konsumenta e-sklep może okazać się zupełnie nieczytelny. Z drugiej strony, nawet jeśli programy są zainstalowane, przeładowana witryna spowoduje długie wczytywanie animowanej zawartości.
W tym momencie przyszedł mi do głowy jeszcze jeden powód, dla którego strona we flashu to może być ryzykowny pomysł. Nazwałabym to "efektem natarczywej reklamy". Animacja, która uniemożliwia wygodne korzystanie z funkcjonalności sklepu, też może wyprowadzić z równowagi gości naszej strony internetowej.
4. Responsywna strona – sklep w RWD
W projekcie graficznym ważna jest również funkcjonalność, dzięki której wygląd sklepu będzie atrakcyjny dla użytkowników. W sytuacji, kiedy korzystają oni z coraz bardziej zróżnicowanych urządzeń mobilnych, zastosowanie technologii Responsive Web Design wydaje się niezbędne. To warunek, by każdy użytkownik, niezależnie od tego, z jakiego "sprzętu" korzysta, mógł liczyć na poprawne wyświetlenie strony. Co ważne, wizerunek naszej marki nic na takim rozwiązaniu nie traci. Layout jest zachowany bez względu na to, z jakim urządzeniem (rozdzielczością) mamy do czynienia. Zmianie ulega jedynie pionowy układ strony, która jest dzielona na kolumny o takiej szerokości, by można było wygodnie przeglądać ofertę sklepu, np. za pomocą smartfona. Dzięki temu rozwiązaniu witryna zachowuje spójny wizerunek, a użytkownik nie jest zdezorientowany, gdy na co dzień korzysta z urządzeń o różnych rozdzielczościach ekranu.
Urszula Witkowska,
![4 kroki, jak sprawdzić sklep internetowy [© Freepik] 4 kroki, jak sprawdzić sklep internetowy](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/sklep-internetowy/4-kroki-jak-sprawdzic-sklep-internetowy-264688-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)