Zmiana dostawcy energii? Polskie firmy są na "tak"
2014-09-12 09:44
Polskie firmy wiedzą o możliwości zmiany sprzedawcy energii © chones - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zmiana dostawcy energii: Polacy nie wiedzą jak się do tego zabrać
Główne wnioski:- 74% badanych firm chciałoby otrzymywać energię i gaz od jednego sprzedawcy.
- 49% respondentów potwierdziło, że co najmniej raz zmieniło dostawcę energii.
- 46% badanych planuje zmianę sprzedawcy energii.
- 36% respondentów rozważa zmianę sprzedawcy gazu.
Firmy poszukują nowych ofert
Z badań wynika, że polskie firmy dobrze znają swoje prawa i mają świadomość możliwości zmiany sprzedawcy energii, co potwierdza 81% respondentów. Niemal połowa firm (49%), co najmniej raz podjęła decyzję o współpracy z nowym sprzedawcą energii.
Zmiany częściej dokonywano w dużych przedsiębiorstwach, zatrudniających 250 osób lub więcej (52% badanych zmieniło sprzedawcę), rzadziej w firmach średnich między 50 a 249 pracowników (49%), a najrzadziej w małych, liczących do 50 pracowników (36%). Wynika to z faktu, że większe zużycie energii i wyższe rachunki za energię przekładają się na większą skłonność do wyboru firmy oferującej niższą cenę. Wówczas nawet kilkuprocentowe zmiany mogą w znaczący sposób zaważyć na wysokości rachunku. Co ciekawe, sprzedawcę energii najczęściej zmieniała administracja publiczna oraz firmy handlowe – odpowiednio 58% i 55% badanych. Najmniej skłonne do zmiany okazały się biurowce, centra handlowe, restauracje i hotele (dostawcę zamierza zmienić 39% z nich).
fot. mat. prasowe
Czy zmiana sprzedawcy jest możliwa?
Analiza wyników wskazuje, że na rynku energii trwa aktywna walka o nowych klientów. 85% respondentów potwierdziło, że w ciągu ostatniego roku ich firma otrzymała ofertę od innych sprzedawców energii. 69% badanych przyznało, że dotychczasowy partner prezentował im swoją ofertę, aby zachęcić ich do dalszego korzystania ze swoich usług.
Cena dyktuje zmianę dostawcy
Firmy decydują się na zmiany przede wszystkim ze względu na niższą cenę. 58% firm deklaruje, że do skorzystania z usług nowego sprzedawcy przekonałaby je oszczędność na poziomie 5%. Przy 10-procentowej oszczędności byłoby to już 80% badanych. Do zmiany najbardziej skłonne są firmy zużywające średnią ilość energii (50-499,999 MWh/rok): z 5% oszczędności skorzystałoby już 62% z nich, a przy 20% oszczędności współpracy z nowym dostawcą podjęliby się prawie wszyscy respondenci (94%). Kolejnym argumentem jest gwarancja stałej ceny w trakcie trwania umowy (tak twierdzi 15% respondentów).
fot. mat. prasowe
Ile razy nastąpiła zmiana sprzedawcy?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)