eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaMonitoring mediów: cytowania VIII 2014

Monitoring mediów: cytowania VIII 2014

2014-09-19 12:30

Monitoring mediów: cytowania VIII 2014

Liderem sierpniowego zestawienia Gazeta Wyborcza © svort - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

W sierpniowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (204). Drugie miejsce nadal zajmuje Rzeczpospolita (141), natomiast na trzecim pojawił się Dziennik Gazeta Prawna (53). Wprost z kolei zdobył znaczącą przewagę nad konkurencją w kategorii tygodników ogólnopolskich (196).

Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania VII 2014

W sierpniu liderem zestawienia w grupie dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (204). Wśród publikacji GW chętnie cytowano tę, w której informowano, że premier Donald Tusk po zapoznaniu się z wynikami badań boi się, że Platforma może stracić władzę nawet w siedmiu sejmikach. Cytowano także wywiady z Jerzym Hausnerem i Ludwikiem Dornem.
Drugie miejsce zajęła Rzeczpospolita (141), na trzecim uplasował się Dziennik Gazeta Prawna (53).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań dzienników ogólnopolskich

W sierpniu tytułu lidera wśród dzienników ogólnopolskich nie oddała Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 204.


Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazł się Polska Głos Wielkopolski (20). Drugie miejsce zajęła Polska Gazeta Wrocławska (12), a trzecie: Dziennik Polski i Polska Gazeta Krakowska (po 9).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań dzienników regionalnych

Polska Głos Wielkopolski zwyciężył wśród dzienników regionalnych (20)


Wśród tygodników ogólnopolskich na pierwszym miejscu znalazł się Wprost (196). Wracano do głośnej sprawy podsłuchów ujawnionych przez ten tygodnik. Przytaczano także publikację ujawniającą tajne materiały związane z raportem WSI, po której to prokuratura wszczęła śledztwo.
Drugie miejsce zajął tygodnik Do Rzeczy (54), trzecie - Polityka (44).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań tygodników ogólnopolskich

Wśród tygodników ogólnopolskich w sierpniu najczęściej cytowano Wprost


Ranking cytowań i informacji


Wśród dzienników ogólnopolskich najczęściej pisano o Gazecie Wyborczej (349). Na drugim miejscu znalazła się Rzeczpospolita (170), na trzecim Dziennik Gazeta Prawna (69).
Najwięcej informacji tradycyjnie pojawiło się na temat Gazety Wyborczej (145).Warto wspomnieć o zauważalnej pozycji Pulsu Biznesu (49) – informowano o akcji „Jedz jabłka!” zapoczątkowanej przez Grzegorza Nowackiego (wicenaczelny dziennika) wpisem na blogu.

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań i informacji na temat dzienników ogólnopolskich

Wśród dzienników ogólnopolskich najwięcej informacji pojawiło się na temat Gazety Wyborczej (145)


Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazła się Polska Głos Wielkopolski (25), na drugim Polska Gazeta Wrocławska (16), a na trzecim Dziennik Polski (13).
Najwięcej informacji pojawiło się na temat Polska Głos Wielkopolski i Polska Kurier Lubelski (po 5).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań i informacji na temat dzienników regionalnych

Wśród dzienników regionalnych najczęściej pisano o Polska Głos Wielkopolski (25)


Wśród tygodników ogólnopolskich na pierwszym miejscu znalazł się Wprost (232), na drugim - Polityka (98), a na trzecim Do Rzeczy (78). Najwięcej informacji pojawiło się na temat tygodnika Polityka (54).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań i informacji na temat tygodników ogólnopolskich

Zdecydowanym liderem wśród tygodników ogólnopolskich został w sierpniu Wprost (232)


Informacje o badaniu


Badanie przeprowadzono na podstawie wybranych dzienników i tygodników ogólnopolskich oraz dzienników regionalnych. Uwzględniono wszystkie artykuły, które ukazały się w mediach w okresie od 1 do 31 lipca 2014 r., w których cytuje się i powołuje na badane media. Wyszukiwano tytuł pozycji uwzględniając pełną deklinację. Uwzględniono również nazwy potoczne, np. Rzepa (zamiast: Rzeczpospolita) czy Polska (zamiast: Polska The Times), jak i regionalne tytuły gazet z Grupy Polskapresse, o których często pisze się skrótowo (używając wcześniejszej nazwy), np. Głos Wielkopolski (zamiast: Polska Głos Wielkopolski).

Każdy artykuł został przeczytany i sklasyfikowany jako cytowanie bądź informacja. Suma cytowań i informacji oddaje rzeczywistą liczbę artykułów, w których pojawił się choć raz tytuł badanego medium. Pojawienie się tytułu kilkukrotnie w jednym artykule jest traktowane jako jedna wzmianka.
Jako informację potraktowano wszystkie inne wzmianki, w których była mowa o badanym źródle, m.in. rankingi sprzedaży i czytelnictwa, zmiany na stanowiskach redakcyjnych i wydawniczych.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: