Vectra rozwija telefon i Internet
2005-10-22 00:38
Vectra, drugi pod względem liczby abonentów operator kablowy w Polsce, rozpoczęła szeroko zakrojoną akcję wdrażania w swoich sieciach VECTRATEL - telefonii stacjonarnej opartej na technologii cyfrowej. Do końca listopada usługi triple play - telefon, Internet i telewizja z jednego gniazdka antenowego - mają być dostępne w piętnastu miastach Polski.
Przeczytaj także: Internet, telewizja lub abonament komórkowy w Vectrze bez zobowiązań
Wdrażanie VECTRATEL rozpoczęto wiosną tego roku. Pierwszymi abonentami, mogącymi korzystać z usługi byli mieszkańcy Olsztyna i Białegostoku. We wrześniu telefonia cyfrowa została udostępniona w Ostródzie. Od listopada z VECTRATEL będą mogli korzystać mieszkańcy kolejnych 12 miast, głównie z rejonu południowej i wschodniej Polski. Wdrożenia usługi będą miały miejsce w Radomiu, Kielcach, Skarżysku Kamiennej, Wrocławiu, Legnicy, Wałbrzychu, Rzeszowie, Zabrzu, Miasteczku Śląskim, Świętochłowicach, Tarnowskich Górach i Rudzie Śląskiej.Rozszerzanie działalności o nowe usługi wiąże się z kolejnymi inwestycjami technologicznymi Vectry, którymi są nowy system billingowy oraz call center. Obie inwestycje mają zacząć funkcjonować w 2006 r.
Nowoczesne call center wraz z centrum bilingowym powstanie w nowym kompleksie biurowym Vectry w Gdyni i będzie liczyło ok. 60 stanowisk. Dzięki systemowi billingowemu przyśpieszeniu ulegną procedury związane z obiegiem dokumentów, przetwarzaniem informacji, a zwłaszcza księgowaniem danych o wpłatach. Ponadto abonenci będą otrzymywali rachunki za wszystkie usługi, z jakich korzystają, na jednej fakturze. W dalszej kolejności planowane jest wprowadzenie dostępu do danych abonentów przez Internet za pomocą e-BOKów.
Przeczytaj także:
Internet światłowodowy w Vectrze nawet na cały rok za 0 zł

oprac. : Stefan Czerniecki / eGospodarka.pl