Logistyka stawia na sprzedaż wielokanałową
2014-09-25 12:38
Logistyka stawia na sprzedaż wielokanałową © Arsel - Fotolia.com
Przeczytaj także: Logistyka a gospodarka
Capgemini Consulting (należące do Capgemini Group) zajmujące się konsultingiem w zakresie strategii globalnych i transformacji; Penn State University, Korn/Ferry International oraz Penske Logistics ogłosiły dziś wnioski 19. Corocznego Badania Operatorów Zintegrowanych Usług Logistycznych (3PL) (2015), poświęconego globalnemu rynkowi outsourcingu usług logistycznych oraz operatorom usług logistycznych (3PLs) działającym w branży.Zgodnie z najnowszym światowym raportem, rozwój sprzedaży wielokanałowej zwiększa znaczenie relacji między firmami zlecającymi transport a podmiotami 3PL. Ponieważ konsumenci oczekują ciągłej możliwości dokonywania zakupów, sieci handlowe zmuszone są do inwestowania w technologie, systemy łańcucha dostaw oraz strategie dostarczania zakupów, które będą w stanie zapewnić płynność we wszystkich kanałach sprzedaży.
Z uwagi na brak jednolitości gospodarki światowej, odbiorcy usług logistycznych szacują, że przeciętnie 36% ich wydatków na logistykę jest związanych z zamówieniami zlecanymi na zewnątrz, w porównaniu z 44% w ubiegłym roku. Jednakże 67% z nich zwiększyło w tym roku ilość zamawianych na zewnątrz usług logistycznych (72% w 2013 r.). Natomiast 53% zmniejszyło bądź skonsolidowało liczbę zewnętrznych dostawców usług logistycznych.
Z odpowiedzi 770 odbiorców i dostawców usług logistycznych z Ameryki Północnej, Europy, regionu Azja-Pacyfik i Ameryki Łacińskiej wynika, że pomimo docenienia znaczenia sieci wielokanałowej, wielokanałowe łańcuchy dostaw wciąż się jeszcze rozwijają, pozostawiając dużą lukę pomiędzy oczekiwaniami konsumentów i sprzedawców, a firmami stosującymi strategię wyczekiwania.
fot. Arsel - Fotolia.com
Logistyka stawia na sprzedaż wielokanałową
Bodźce i nowe strategie
Ponadto, jako najważniejsze bodźce do przyjęcia strategii wielokanałowej wymieniane są: obsługa klienta (32%), poziom usług (23%) i koszty frachtu (11%). Jednakże jedna trzecia respondentów (33%) nie jest przygotowana do obsługi takich form sprzedaży. Zaledwie 2% respondentów uznało, że doskonale radzi sobie z obsługą wielokanałową.
Połowa respondentów badania (50%) testuje lub inwestuje w nowe strategie dostarczania towarów, aby rozbudować sieć wielokanałową. 16% stosuje opcję dostawy do domu z lokalnego sklepu (lub rozważa jej wprowadzenie), a 15% stosuje dostawy niedzielne (lub planuje ich wprowadzenie). Z kolei 12% dostarcza towary za pośrednictwem operatora zatrudnionego przez sklep (lub rozważa taką opcję), natomiast 11% wykorzystuje (albo rozważa) wysyłkę do paczkomatów.
W sytuacji, gdy klienci mają coraz wyższe oczekiwania w stosunku do sprzedawców, a więc pośrednio również do operatorów usług logistycznych, jest bardzo prawdopodobne, że model biznesowy 3PL będzie rozwijał się dalej. Jeśli firmy będą dalej kreatywnie inwestować w wielokanałowe rozwiązania dostarczania towarów i nawiązywać nowe kontakty handlowe, rozwiązania te mogą w przyszłości zmienić dzisiejsze strategie działania firm 3PL – mówi Shanton Wilcox, wiceprezes ds. zarządzania łańcuchem dostaw z Capgemini Consulting.
W ramach planów przekształcenia swoich modeli biznesowych, coraz więcej firm 3PL poszukuje działających w oparciu o chmurę rozwiązań zarządzania relacjami z klientem
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
marekkowalski1 / 2014-11-14 11:34:49
Do usprawnienia procesów logistycznych w firmie warto używać oprogramowania dla transportu (np. soot.pl) Takie aplikacje ograniczają czas poświęcany na wypełnianie dokumentów, usprawniają wysyłkę, ograniczają koszty transportu i pozwalają lepiej organizować awizację [ odpowiedz ] [ cytuj ]