Reklama w motoryzacji IX 2005
2005-10-25 00:32
We wrześniu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach (telewizja, radio, gazety i magazyny) wyniosły w sumie 59 mln 236 tys. zł - podaje Instytut Samar, powołując się na dane zebrane przez firmę Expert-Monitor. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 63 mln 637 tys. zł.
Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji VIII 2005
Najwięcej kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadło gazetom (20,5 mln zł), a tuż obok uplasowały się stacje telewizyjne (20,1 mln zł) i radiowe (9,5 mln zł) oraz magazyny (9,2 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów stanowiły we wrześniu 5,8 procent wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Dla porównania, we wrześniu roku 2004 udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 6,6 procent.W porównaniu z danymi z września 2004 r. wydatki na reklamę samochodów skurczyły się o 6,9 procent, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 17 tys. 787 razy (wzrost o 44,4 proc.). W rozbiciu na poszczególne media, wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowały wyłącznie stacje radiowe (o 52,1 proc.), przy jednoczesnym wzroście liczby emisji do 9 tys. 525 razy (przyrost o 140,3 proc.), oraz gazety, przy jednoczesnym spadku liczby emisji reklam samochodowych. W stacjach telewizyjnych spoty reklamowe były we wrześniu emitowane łącznie 6 tys. 420 razy.
Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są większe niż przed rokiem o 8,9 procent, podczas gdy liczba emisji wyniosła 131 tys. 660 razy (przyrost o 49,5 proc.).
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wydatki liczone są według cenników mediów bez upustów.
Przeczytaj także:
Reklama w motoryzacji IX 2006
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl