Hel króluje na Facebooku
2014-10-06 12:54
Morze Bałtyckie © Sento Fotoksiążki - Fotolia.com
Przeczytaj także: Kurorty nadmorskie w social media
To już drugi w tym roku Ranking Miejscowości Nadmorskich na Facebooku tworzony wspólnie przez agencję Projekt PR oraz portal www.czasnadmorze.pl. Pierwszy, zimowy, opublikowaliśmy w styczniu 2014 r.. Już teraz widać, iż wyniki zmobilizowały niektóre samorządy do aktywniejszej komunikacji poprzez media społecznościowe.Średnia ilość fanów analizowanych profili wzrosła z 2489 do 3974. Największy wzrost zanotowało miasto Hel, które w stosunku do poprzedniego okresu zwiększyło liczbę fanów o prawie 200 %. Warto podkreślić, iż są to aktywni fani, którzy angażują się w publikowane z nieprzeciętną częstotliwością posty. To właśnie aktywność fanów i redaktorów sprawiły, iż Hel wysunął się na lidera komunikacji w analizowanym okresie. Cały czas bardzo dobrze radzi sobie Klimatyczny Kołobrzeg, które profil w dalszym ciągu posiada najwięcej fanów 16 255 tj. 50 % więcej niż na koniec poprzednio analizowanego okresu. W najważniejszym kryterium, czyli ilości reakcji na posty liderami zostali kolejno: Klimatyczny Kołobrzeg, Świnoujście i Władysławowo. Warto podkreślić, że sposób komunikacji Klimatycznego Kołobrzegu nadal najbardziej odpowiada fanom, gdyż reagują oni trzykrotnie częściej niż na posty kolejnego Świnoujścia. Klimatyczny Kołobrzeg czyli oficjalny turystyczny profil miasta w dalszym ciągu wyróżnia się najciekawszą formą prowadzenia strony, która już na pierwszy rzut oka wyróżnia się estetyką oprawy graficznej. Warto dodać, iż Kołobrzeg znajdziemy w rankingu dwukrotnie, ponieważ to jeden z niewielu samorządów, które zdecydowały się na wydzieloną komunikację z mieszkańcami i turystami poprzez osobne profile.
Analiza wykazała, że w sezonie samorządy dbają nie tylko o ofertę offline, ale komunikują ją również online. Cieszy, że media społecznościowe wchodzą do kanonu narzędzi promocyjnych. Jednak większość działań jest podejmowanych odtwórczo, jako standardowe przykłady, mało wyróżniające się i odróżniające od innych, realizowanych w pozostałych regionach Polski - Marta Szadowiak – właścicielka Projekt PR.
fot. mat. prasowe
Samorządy nadmorskie na Facebooku
Widać, że wybrane samorządy dostrzegły potencjał promocji na Facebooku, jednak w dalszym ciągu brakuje zaplanowanych akcji angażujących turystów jako ambasadorów i promotorów nadmorskich miejscowości - dodaje Wojciech Kreft z portalu www.czasnadmorze.pl
Kryteria i zakres oceny:
W okresie 8 czerwca - 8 września przeanalizowaliśmy ponownie 17 profili nadmorskich samorządów i poddaliśmy ich ocenie ilościowej w wybranych kategoriach: ilość fanów, procentowy przyrost ilości fanów, ilość postów i najważniejsze – ilość reakcji na publikowane posty. Ostatnią kategorię punktowaliśmy podwójnie. Należy pamiętać, iż ranking ogranicza się wyłącznie do danych ilościowych, gdzie poszczególne oceny przyznawane są za aktywność redaktorów profili jak i aktywności ich odbiorców. Ranking nie uwzględnia subiektywnej oceny jakości komunikacji, jednak zgromadzone w nim dane są doskonałą podstawą do porównania
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)