Zalando.pl najpopularniejszy w polskiej sieci
2014-10-11 00:12
Polacy chętnie odwiedzają Zalando.pl © spinetta - Fotolia.com
Zalando.pl jest obecnie najpopularniejszym w Polsce sklepem internetowym oferującym odzież – odwiedza go 9 proc. korzystających z sieci Polaków powyżej 15 roku życia, z czego 64 proc. to kobiety. Tak przynajmniej wynika z lipcowej edycji badania Megapanel PBI/Gemius.
Przeczytaj także: Polacy a żywność ekologiczna
Zalando to największy w Europie sklep odzieżowy działający w sieci, obecny w piętnastu krajach (również w Polsce). Na początku października 2014 roku firma Zalando debiutowała na giełdzie we Frankfurcie, oferując około 10 proc. swoich udziałów.Polacy chętnie odwiedzają Zalando.pl
Najnowsze wyniki publikowanego co miesiąc badania Megapanel PBI/Gemius (lipiec 2014 roku) pokazują, że 9 proc. polskich internautów powyżej 15 roku życia odwiedza stronę Zalando.pl. Oznacza to, że Zalando jest najpopularniejszym sklepem z odzieżą w polskim internecie. Raczej nie jest zaskoczeniem, że to głównie kobiety (64 proc.) i osoby młode, między 15 a 34 rokiem życia (50 proc.), odwiedzają Zalando.pl.
Mateusz Gordon, ekspert od e-commerce w firmie Gemius, mówi: Zalando szybko zyskało popularność wśród polskich internautów. Było to możliwe głównie dzięki dużym wydatkom marketingowym, szerokiej ofercie produktowej oraz czytelnej i przyjaznej polityce darmowych zwrotów.
Strona Zalando.pl szybko zyskała popularność. W październiku 2012 roku pierwszy raz pojawiła się w badaniu Megapanel, realizowanym od 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie PBI, zajmując od razu drugie miejsce w rankingu sklepów odzieżowych, tuż za Bonprix.pl. W tamtym okresie stronę Zalando.pl odwiedziło niemal 6 proc. polskich internautów powyżej 15 roku życia. Rok później, w listopadzie 2013 r., wynik ten był już dwukrotnie wyższy.
fot. spinetta - Fotolia.com
Polacy chętnie odwiedzają Zalando.pl
Zalando.dk – czym się różni od polskiej wersji?
W analizie uwzględniono także duńską wersję e-sklepu Zalando. Jak pokazują lipcowe dane, stronę Zalando.dk odwiedza 7 proc. duńskich użytkowników sieci powyżej 15 roku życia, z czego 81 proc. stanowią kobiety.
W duńskim badaniu internetu, realizowanym od 7 lat przez firmę Gemius na zlecenie organizacji Danske Medier Research, strona Zalando.dk pojawiła się w sierpniu 2012 roku. Odwiedziło ją wtedy 5 proc. internautów powyżej 15 roku życia. Największym zainteresowaniem strona Zalando.dk cieszyła się w maju 2014 roku – przyciągnęła wówczas uwagę 11,2 proc. Duńczyków korzystających z sieci.
Kim są internauci, którzy odwiedzają Zalando?
fot. mat. prasowe
Kto odwiedza stronę Zalando?
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron WWW, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR.
W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.
Aby dane o liczbie użytkowników określonej strony WWW były widoczne w badaniu Gemiusa, musi ją odwiedzić miesięcznie odpowiednio wysoka liczba badanych osób. W przypadku Zalando analiza objęła więc tylko Polskę i Danię. W pozostałych europejskich krajach, w których prowadzone jest badanie, tj. w Czechach, Rosji, Rumunii, Turcji, na Ukrainie, Węgrzech i Białorusi, analizowany e-sklep odwiedziła za mała grupa osób, żeby dane były widoczne.
Przeczytaj także:
Sprzęt elektroniczny na wakacje 2012
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
Zalando, badania internautów, decyzje zakupowe, zakupy Polaków, badania Polaków
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)