Reklama telewizyjna nadal działa
2014-10-20 11:29
Przeczytaj także: Multiscreening, czyli Internet podczas oglądania telewizji
Nie ustalono jeszcze optymalnej długości przerwy reklamowej
- Konsumenci z krajów CEEMEA generalnie wolą dłuższe i rzadsze bloki reklamowe.
- Nadawcy muszą pogodzić życzenie wyrażane przez konsumentów z tym, co jest dobre dla marki, czyli unikaniem długich przerw reklamowych – jest to szczególnie ważne, jeśli uświadomimy sobie, że prawie 70% konsumentów jest w stanie zapamiętać co najwyżej 5 reklam w ciągu dnia (w Polsce – 60%).
Kanały są motorem zaangażowania
- Blisko 60% konsumentów z krajów CEEMEA utożsamia określone kanały TV z dobrą jakością programu; w Polsce przyznaje się do tego blisko połowa widzów.
- 38% widowni CEEMEA aktywnie potwierdza, że reklama na zaufanych kanałach ma na nich większy wpływ, nawet jeśli ten efekt jest w dużej mierze podświadomy (w Polsce jest to 28%).
Reklama telewizyjna jest skuteczniejsza, gdy ma przedłużenie na drugim ekranie
- Konsumenci zgadzają się ze stwierdzeniem, że reklama emitowana równocześnie w różnych rodzajach mediów jest skuteczniejsza – ponad 70% konsumentów w RPA, Turcji, Rumunii, ZEA i Bułgarii potwierdza skuteczność kampanii typu 360 stopni (w Polsce jest to blisko 60%).
- Badania pokazują, że korzystanie z wielu ekranów może aktywnie wzmacniać, a nie osłabiać skuteczność reklamy telewizyjnej – blisko 50% ankietowanych widzów zaglądało do Internetu, by wyszukać produkt lub usługę, które właśnie zobaczyli w reklamie telewizyjnej; w Polsce wskaźnik ten sięgnął blisko 40%.
Przyszłość jest spersonalizowana
- 80% ankietowanych konsumentów z krajów CEEMEA chciałoby mieć możliwość pomijania reklam w celu dotarcia do tych, które ich najbardziej interesują. W Polsce jest to nawet 86%.
- W regionie CEEMEA 56% badanych twierdzi, że reklama telewizyjna dopasowana do ich preferencji jest przydatna. W Polsce myśli tak 47% respondentów.
- W Polsce 45% jest zainteresowanych następującą usługą: przycisk na pilocie umożliwiałby kliknięcie właśnie oglądanej reklamy i przejście do ekranu, na którym można byłoby zakupić reklamowany przedmiot lub usługę. W regionie CEEMEA ten wskaźnik wynosi 52%.
- Ponad 50% konsumentów z Polski, ZEA i RPA uważa reklamy zwracające się bezpośrednio do nich za najbardziej zapadające w pamięć, wskazując na korzyści wynikające z treści adresowanych płynące zarówno dla widzów, jak i dla marek.
Informacje o badaniu
Raport Discovery Networks „Przyszłość reklamy telewizyjnej”, powstały we współpracy z Future Foundation oraz Research Now, objął ponad 3000 widzów z 10 rynków CEEMEA: Polski, Bułgarii, Czech, Republiki Południowej Afryki, Rosji, Rumunii, Turcji, Ukrainy, Węgier oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Przeprowadzono również szereg pogłębionych wywiadów z ekspertami branżowymi reprezentującymi wiele z tych rynków. Region CEEMEA stanowi 26,1% światowej widowni – łącznie 1,866 mld ludzi dysponujących 16,5% światowej siły nabywczej.
Przeczytaj także:
Czy reklama telewizyjna wzbudza zaufanie?
![Czy reklama telewizyjna wzbudza zaufanie? Czy reklama telewizyjna wzbudza zaufanie?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/ogladanie-telewizji/Czy-reklama-telewizyjna-wzbudza-zaufanie-152210-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)