Sektor MSP wierzy w handel zagraniczny
2014-10-21 00:55
Przeczytaj także: Polski eksport 4-5 proc. wzwyż
Jeśli chodzi o taktykę ekspansji, ankieta wskazuje, że partnerstwa to dla MSP ważne zagadnienie. Większość ambitnych MSP z państw G7 woli pracować z dystrybutorami, sprzedawcami i innymi firmami posiadającymi rozbudowane sieci, co pozwala utrzymać koszty na niskim poziomie w okresie zdobywania nowego rynku. Badanie wskazało na liczne innowacyjne podejścia w tym zakresie, jak na przykład korzystanie z istniejącej sieci sprzedaży detalicznej innej firmy, by wejść na afrykańskie rynki subsaharyjskie.
Małe firmy chcą do Chin, odwracają się od Afryki
Mimo danych o wysokim wzroście rozpowszechnianych w międzynarodowych mediach, Afryka wciąż jest postrzegana przez MSP przez pryzmat licznych obaw. Około 40% respondentów z państw G7 i BRICM nie dostrzega w tym regionie żadnych możliwości rozwoju. Niestabilna politycznie sytuacja i zacofana infrastruktura oznaczają, że wiele MSP się wycofuje, pozostawiając pole do popisu dla przedsiębiorstw międzynarodowych i firm państwowych, mających do dyspozycji większe zasoby finansowe i przewagę polityczną. Z drugiej strony Chiny są wciąż postrzegane jako najbardziej atrakcyjny rynek rozwoju dla MSP chcących działać na arenie międzynarodowej. Sam rozmiar rynku oraz stabilna polityka gospodarcza chińskiego rządu sprawiają, że w Chinach panują korzystne warunki do rozwoju. Jednakże te same czynniki, a także różnice kulturowe, z jakimi mają do czynienia liczne MSP prowadzące wymianę handlową z Chinami, oznaczają także, że niezbędnymi elementami są staranne planowanie i właściwa strategia wejścia na rynek.
"Korzystanie z szans oferowanych przez nowe rynki nie jest wciąż proste dla wielu małych firm z dużymi ambicjami, w szczególności jeśli chodzi o takie regiony jak Afryka, która ma świetne prognozy na przyszłość. Naszą aspiracją, jako najbardziej międzynarodowej firmy na świecie i globalnego lidera usług logistycznych, jest pomoc tym przedsiębiorstwom w nawiązaniu kontaktu z potencjalnymi klientami na całym świecie oraz wykazaniu im, że nie muszą być duzi, by konkurować w globalnej wiosce. Dzięki starannemu planowaniu, dobrze zaplanowanemu łańcuchowi dostaw, dobremu zrozumieniu przewag konkurencyjnych i właściwemu nastawieniu MSP mogą pokonać każdą barierę i trafić ze swoimi produktami na cały świat" - powiedział Ken Allen.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)