eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaMonitoring mediów: cytowania IX 2014

Monitoring mediów: cytowania IX 2014

2014-10-22 14:16

Monitoring mediów: cytowania IX 2014

Gazeta Wyborcza, WPROST i Polska Gazeta Wrocławska najczęściej cytowanymi tytułami © Fontanis - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

We wrześniowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (201). Drugie miejsce nadal zajmuje Rzeczpospolita (132), natomiast trzecie - Dziennik Gazeta Prawna (65). Wprost z kolei utrzymał pierwsze miejsce w kategorii tygodników ogólnopolskich.

Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania VIII 2014

We wrześniu liderem zestawienia w grupie dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (201). Wśród wielu publikacji GW chętnie powoływano się na doniesienia odnośnie przyjęcia przez Radosława Sikorskiego stanowiska marszałka Sejmu.

Drugie miejsce zajęła Rzeczpospolita (132), trzecie - Dziennik Gazeta Prawna (65).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań dzienników ogólnopolskich

We wrześniu tytuł lidera wśród dzienników ogólnopolskich nadal należy do Gazety Wyborczej


Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu uplasowała się Polska Gazeta Wrocławska (20). Drugie miejsce zajęła Polska Gazeta Krakowska (16), a trzecie Polska Dziennik Zachodni (10).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań dzienników regionalnych

Polska Gazeta Wrocławska z liczbą cytowań równą 20 zwyciężyła wśród dzienników regionalnych


Wśród tygodników ogólnopolskich zwyciężył Wprost (116). Wracano do sprawy czerwcowych podsłuchów, cytowano również informację na temat Magdaleny Sulik, córki rzeczniczki rządu Iwony Sulik, która zaczęła we wrześniu pracę w Polskiej Grupie Energetycznej - krótko przed tym, jak jej mama objęła funkcję rzecznika rządu Ewy Kopacz. Powoływano się także na listę 100 najbogatszych Polek, którą opublikował tygodnik.

Drugie miejsce zajęła Polityka (66), a trzecie - Do Rzeczy (51).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań tygodników ogólnopolskich

Wprost był we wrześniu najchętniej cytowanym tygodnikiem ogólnopolskim


Ranking cytowań i informacji


Wśród dzienników ogólnopolskich najczęściej pisano o Gazecie Wyborczej (311). Na drugim miejscu znalazła się Rzeczpospolita (153), na trzecim Dziennik Gazeta Prawna (75).

Kolejny raz najwięcej informacji pojawiło się na temat Gazety Wyborczej (110).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań i informacji na temat dzienników ogólnopolskich

Wśród dzienników ogólnopolskich, podobnie jak miesiąc wcześniej, najwięcej informacji pojawiło się na temat Gazety Wyborczej (311)


Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazła się Polska Gazeta Wrocławska (22), przed Polską Gazetą Krakowską (19) i Dziennikiem Polskim (13).

Najwięcej informacji pojawiło się na temat Polska Głosu Wielkopolskiego (7)

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań i informacji na temat dzienników regionalnych

Polska Gazeta Wrocławska znalazła się na pierwszym miejscu wśród dzienników regionalnych


Wśród tygodników ogólnopolskich na pierwszym miejscu znalazł się Wprost (152), na drugim - Polityka (124), a na trzecim Newsweek Polska (80). Najwięcej informacji pojawiło się na temat tygodnika Polityka (58).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań i informacji na temat tygodników ogólnopolskich

Wprost utrzymał pozycję lidera wśród tygodników ogólnopolskich


Informacje o badaniu


Badanie przeprowadzono na podstawie dzienników i tygodników ogólnopolskich oraz dzienników regionalnych (lista poniżej). Uwzględniono wszystkie artykuły, które ukazały się w mediach w okresie od 1 do 30 września 2014 r., w których cytuje się i powołuje na badane media.
Wyszukiwano tytuł pozycji uwzględniając pełną deklinację. Uwzględniono również nazwy potoczne, np. Rzepa (zamiast: Rzeczpospolita) czy Polska (zamiast: Polska The Times), jak i regionalne tytuły gazet z Grupy Polskapresse, o których często pisze się skrótowo (używając wcześniejszej nazwy), np. Głos Wielkopolski (zamiast: Polska Głos Wielkopolski).

Każdy artykuł został przeczytany i sklasyfikowany jako cytowanie bądź informacja. Suma cytowań i informacji oddaje rzeczywistą liczbę artykułów, w których pojawił się choć raz tytuł badanego medium. Pojawienie się tytułu kilkukrotnie w jednym artykule jest traktowane jako jedna wzmianka.
Jako informację potraktowano wszystkie inne wzmianki, w których była mowa o badanym źródle, m.in. rankingi sprzedaży.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: