Zakupy online: w Indiach najwięcej cyfrowych konsumentów
2014-10-27 11:42
Przeczytaj także: Media społecznościowe bez znaczenia dla e-commerce?
Co kupujemy w sieci?
W ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie firmy EY, 49% (o 6pp. więcej niż w roku 2012) ankietowanych Polaków wskazało, że kupiło urządzenie elektroniczne online, a 45% zadeklarowało zakup odzieży (+3pp. w porównaniu z poprzednią edycją badania). Polacy zaopatrują się w elektronikę i ubrania w sieci nawet częściej niż konsumenci w innych krajach. Nie oznacza to jednak, że nie chodzą do tradycyjnych sklepów. Robią to jednak coraz rzadziej. Spośród ankietowanych internautów, 47% deklarowało zakup elektroniki w tradycyjnym sklepie, odzieży zaś 79%. Jednak w pierwszym przypadku było to o 10pp. mniej niż w 2012 roku, a w drugim mniej o 8pp.
Produkty spożywcze w sieci kupuje 19% internautów. 86% idzie po żywność i napoje do sklepu spożywczego, ale jest to o 6pp. mniej niż w edycji badania sprzed 2 lat.
fot. mat. prasowe
Co kupujemy online
Lojalny jak Polak?
Konsumenci często korzystający z internetu i mediów społecznościowych teoretycznie powinni mieć więcej informacji na temat produktów i usług niż osoby, które albo nie używają sieci, albo używają jej rzadko. Szersza wiedza o ofercie może wpływać z kolei na większą skłonność do zmian preferowanych dostawców usług i produktów. Dlatego firma EY sprawdziła również lojalność internautów wobec producentów i usługodawców w 10 branżach. Polacy wyróżniają się na tle użytkowników internetu z pozostałych 33 krajów przede wszystkim większą lojalnością w stosunku do dostawców telefonii komórkowej. W skali od 1 do 10 ocenili ją na 7,8. Dla porównania – Czesi wystawili telekomom ocenę 7,2, Amerykanie 6,7, Węgrzy 7,6, a Brytyjczycy tylko 6,5. Druga kategoria, w której poziomem zaufania wyróżnili się konsumenci znad Wisły, są dostawcy mediów (energii, gazu i wody). Tu deklarowana lojalność wyniosła 7,7 punktów na 10 możliwych. Średnia dla wszystkich objętych badaniem wyniosła 6,6. Niższe oceny dostawcom mediów wystawili m.in. Czesi (7,2), Węgrzy (7,2), Włosi (7,0), Brytyjczycy (5,3).
fot. mat. prasowe
Lojalność wobec dostarczycieli produktów
Informacje o badaniu
Dane wykorzystane w badaniu zebrano w ramach badania online. Przebadano 29 943 respondentów w 34 krajach w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, regionie Azji i Pacyfiku, Europie (w tym w Polsce), Indiach, Afryce i na Bliskim Wschodzie.
Próba badawcza odzwierciedlała różnorodny i kompleksowy przekrój konsumentów na świecie: 55% respondentów stanowili mężczyźni, a 45% kobiety; przedział wiekowy obejmował osoby w wieku od 15-20 do ponad 60 lat; wysokość rocznego dochodu sięgała od poniżej 10 000 euro do ponad 100 000 euro.
Przeczytaj także:
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
1 2
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
zakupy online, badania konsumentów, badania internautów, polscy konsumenci, zakupy w sieci, cyfrowi konsumenci
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)