Najlepsze sklepy odzieżowe online
2014-10-31 09:49
Jak oceniamy internetowe sklepy odzieżowe? © apops - Fotolia.com
Sklep sklepowi nierówny. Trafienie na dobrego sprzedawcę wcale nie jest sprawą oczywistą. Tym bardziej przydatną lekturą mogą okazać się rankingi sprzedawców stworzone w oparciu o opinie klientów. Takie właśnie zestawienie najlepszych internetowych sklepów odzieżowych stworzył serwis Opineo.pl. Jego liderami zostali Sklep.wittchen.com, Eobuwie.pl, Butyjana.pl, Unhuman.pl i Rockmetalshop.pl.
Przeczytaj także: Zakupy ubraniowe Polek przeniosły się do sieci
Podstawą Branżowego Rankingu Internetowych Sklepów Odzieżowych są opinie potransakcyjne konsumenckie czyli opinie, które klienci wystawiają po zakończeniu transakcji. Zestawienie pokazało, że wśród polskich internautów, dokonujących zakupów w kategorii „odzież, obuwie, torebki”, największą estymą cieszą się e-sklepy specjalizujące się w sprzedaży wąskiego asortymentu modowego (oferujące ekskluzywną odzież skórzaną, trendy streetwearowe czy marki związane z modą kontrkulturową), a także e-salony z obuwiem czy bielizną.— Cechy, za które konsumenci chwalą e-sklepy z branży modowej, to przede wszystkim: duża różnorodność towaru, limitowane edycje, konkurencyjne ceny i atrakcyjne programy lojalnościowe — analizuje wyniki rankingu Paweł Kucharzak, prezes zarządu Opineo.pl. — Do grzechów głównych internetowych sklepów odzieżowych z kolei zaliczają się: odmowa uznania reklamacji, problemy z odzyskaniem pieniędzy w przypadku zwrotu towaru i sprzedawanie fatalnej jakości produktów w mocno zawyżonych cenach.
Pierwszą piątkę najlepiej ocenianych i polecanych internetowych sklepów odzieżowych zamykają: Sklep.wittchen.com, Eobuwie.pl, Butyjana.pl, Unhuman.pl i Rockmetalshop.pl. To właśnie w nich klienci najwyżej cenią szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta i jakość zapakowania przesyłki.
Co ciekawe, do rankingu zakwalifikowało się też sporo rodzimych marek polskich producentów, którzy oferują w Internecie swój własny, niepowtarzalny asortyment, jak m.in.: Recman, Gorteks, 4F, LoveIt czy EF Eidos Fashion. Udowadniają oni, że klasą, wykonaniem i jakością można konkurować z metką „Made in China”, a nawet z gigantami rynku.
fot. mat. prasowe
Ranking sklepów
Trudna odzież
Odzież jest najczęściej zwracanym produktem podczas zakupów internetowych w Polsce. Ponad 28% zamówień wraca do sprzedawcy — wynika z analizy portalu Kodyrabatowe.pl. Najwięcej też skarg konsumenckich dotyczących obuwia czy odzieży trafia do UOKiK-u. W ubiegłym roku rzecznicy konsumentów udzielili aż 77 tys. porad związanych ze skargami na tego typu towary. Skargi dotyczyły zwykle reklamacji. Konsumenci narzekali, że sprzedawcy nie respektują zwrotów lub nierzetelnie wywiązują się z obowiązku usuwania wad. Potwierdzają to opinie w serwisie Opineo.pl:
Na zwrot pieniędzy czekam już miesiąc. 2 interwencje telefoniczne kończą się tym samym — obietnicą przysłania środków za 1-2 dni. Po czym środki nie docierają. Nie planuję więcej zakupów w tym sklepie. Dodatkowo za chwilę zgłoszę sprawę do UOKiK. (Michał, grudzień 2013)*
Przyczyną zwrotu towaru w internetowym sklepie z odzieżą lub obuwiem jest najczęściej złe dopasowanie rozmiaru przez klienta. Dlatego ogromną rolę odgrywa sposób dokładnego zaprezentowania i opisania produktu na stronie internetowej sklepu. Na wagę złota są wszelkie rzetelne opisy (dotyczące zarówno rozmiarów, jak i fasonów) oraz dobrej jakości zdjęcia, które można dodatkowo powiększyć. Zdaniem Pauliny Szymańskiej z RedCart.pl
— Coraz popularniejsze staje się prezentowanie produktów za pomocą filmów video. Pomagają one klientom lepiej poznać wybrany produkt i są ciekawsze niż tradycyjne opisy.
„Zwroty” to prawdziwy test uczciwości i rzetelności dla sklepu internetowego. Bywa, że niektórzy sprzedawcy nagminnie łamią prawa konsumentów, nie uznając zwrotów.
— Tymczasem — podkreśla Natalie Palacz z IAI S.A. — ważne jest, by sprzedawcy z branży fashion zrozumieli, że zwroty nie są dla nich stratą, a długoterminową inwestycją, która buduje zaufanie i lojalność klientów. Nie każdy konsument wie, że ma prawo do 14-dniowego zwrotu zakupionego towaru. Każdy klient powinien otrzymać o tym jasną informację. To w efekcie przełoży się na większe zaufanie i zmotywuje go do zakupów.
fot. mat. prasowe
Najlepsze sklepy odzieżowe online TOP30
Sztuka uwodzenia klienta
Do zakupów w internetowym sklepie motywują też atrakcyjne ceny i programy lojalnościowe. A zdaniem Moniki Stygar, product manager Strefy Lifestyle w portalu Onet
— Kupujemy w wirtualnych sklepach z uwagi na oszczędność czasu, rekomendacje znajomych, różnorodne formy płatności oraz szeroki asortyment, często niedostępny w tradycyjnych sklepach.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)