Organizacja eventów na dobrym poziomie
2014-11-04 11:34
Organizacja eventów w Polsce na dobrym poziomie © Frank Boston - Fotolia.com
Przeczytaj także: Festiwale muzyczne, sport... Jakie eventy wybierają Polacy?
Już od 15 lat Millward Brown we współpracy z Media & Marketing Polska realizuje badanie, którego celem jest ocena jakości relacji, jakie budują ze swymi klientami firmy zajmujące się komunikacją marketingową, uwzględniając między innymi agencje reklamowe, interaktywne, domy mediowe. W tym roku po raz pierwszy przeprowadzone zostało badanie oceny obsługi klientów firm eventowych.W badaniu przeprowadzonym przez MillwardBrown ujęte zostało 10 agencji eventowych, należących do Klubu Agencji Eventowych. Celem jednostki badawczej było przebadanie poziomu satysfakcji firm korzystających z usług agencji eventowych, pozycji event marketingu w marketing mix oraz elementów kooperacji najbardziej cenionych przez stronę kliencką. W związku z tym przedstawiciele klientów agencji pytani byli o ocenę współpracy z poszczególnymi agencjami, ocenę rynku usług eventowych w Polsce, oraz prognozę jak ten rynek może się kształtować w najbliższym czasie.
W wyniku uzyskanych odpowiedzi wyszło, że ogólnie klienci oceniają bardzo wysoko poziom świadczonych usług przez agencje eventowe. W 5-stopniowej skali ocen, średnia wyszła na poziomie aż 4,5.
fot. mat. prasowe
Zadowolenie ze współpracy z agencją
Co ważne, przebadani klienci deklarują również, że za wysoką jakość wykonanej usługi, zagwarantowanie bezpieczeństwa oraz odpowiedniego poziomu merytorycznego, są w większości w gotowe ponieść większe wydatki na dane wydarzenie (30% odpowiadało „zdecydowanie tak”, a 56% „raczej tak”).
fot. mat. prasowe
Gotowość do większych wydatków za współpracę z renomowaną agencją
Z raportu wynika, że czynniki, na które w pierwszej kolejności klienci zwracają uwagę podczas podejmowania decyzji, z którą firmą będą chcieli zorganizować event, to kreacja (61% odpowiedzi), a następnie produkcja i cena (odpowiednio 20% i 19%).
fot. mat. prasowe
Co wpływa na wybór agencji?
– Wyniki te wskazują, że największe na rynku agencje eventowe produkują wydarzenia na najwyższym poziomie. Są gwarantem najwyższej jakości wykonania od strony technicznej i logistycznej i tego klienci mają świadomość. Pokazuje to więc, że punkt ciężkości przeszedł na element kreatywny, bo przy gwarancji, kiedy nie trzeba pytać „jak?”, najważniejsze staje się pytanie „co?” – powiedział Szymon Walkiewicz, partner w Walk, prezes zarządu KAE.
Ciekawie również prezentuje się zestawienie porównawcze opinii na temat rynku eventów z BTL w Polsce. Generalnie klienci bardziej cenią w swoim marketing’u mix, event marketing. Co ważne dotyczy to kluczowych obszarów: roli, efektywności, poziomu wydatków oraz jakości realizacji.
– Najważniejszy wniosek z badań to uzyskanie przez badane agencje eventowe najwyższych ocen jakościowych z pośród wszystkich badanych podmiotów oferujących usługi marketingowe (agencji BTL, sieciowych i niesieciowych agencji reklamowych, domów mediowych i agencji interaktywnych). Wyniki badań pokazują, że duże zaangażowanie pracowników agencji eventowych, perfekcyjna realizacja eventów, intensywna praca często również w nienormowanych godzinach (nocne montaże i realizacje) jest doceniania przez klientów. Niebagatelne znaczenie ma również fakt, że badane firmy należą do Klubu Agencji Eventowych, który skupia agencje oferujące usługi na wysokim poziomie – gwarantujące realizację z sukcesem nawet najbardziej skomplikowanych projektów event marketingowych – podsumował raport Sebastian Oprządek, Prezes Zarządu El Padre, członek zarządu KAE.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)