eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyOrganizacja eventów na dobrym poziomie

Organizacja eventów na dobrym poziomie

2014-11-04 11:34

Organizacja eventów na dobrym poziomie

Organizacja eventów w Polsce na dobrym poziomie © Frank Boston - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Poziom usług świadczonych przez agencje eventowe oceniany jest bardzo wysoko - czytamy w raporcie z badania branży event marketingowej w Polsce. Badania, które stały się podstawą opracowania raportu, przeprowadziła firma Millward Brown.

Przeczytaj także: Festiwale muzyczne, sport... Jakie eventy wybierają Polacy?

Już od 15 lat Millward Brown we współpracy z Media & Marketing Polska realizuje badanie, którego celem jest ocena jakości relacji, jakie budują ze swymi klientami firmy zajmujące się komunikacją marketingową, uwzględniając między innymi agencje reklamowe, interaktywne, domy mediowe. W tym roku po raz pierwszy przeprowadzone zostało badanie oceny obsługi klientów firm eventowych.

W badaniu przeprowadzonym przez MillwardBrown ujęte zostało 10 agencji eventowych, należących do Klubu Agencji Eventowych. Celem jednostki badawczej było przebadanie poziomu satysfakcji firm korzystających z usług agencji eventowych, pozycji event marketingu w marketing mix oraz elementów kooperacji najbardziej cenionych przez stronę kliencką. W związku z tym przedstawiciele klientów agencji pytani byli o ocenę współpracy z poszczególnymi agencjami, ocenę rynku usług eventowych w Polsce, oraz prognozę jak ten rynek może się kształtować w najbliższym czasie.

W wyniku uzyskanych odpowiedzi wyszło, że ogólnie klienci oceniają bardzo wysoko poziom świadczonych usług przez agencje eventowe. W 5-stopniowej skali ocen, średnia wyszła na poziomie aż 4,5.

fot. mat. prasowe

Zadowolenie ze współpracy z agencją

Poziom usług świadczonych przez agencje eventowe oceniany jest bardzo wysoko.


Co ważne, przebadani klienci deklarują również, że za wysoką jakość wykonanej usługi, zagwarantowanie bezpieczeństwa oraz odpowiedniego poziomu merytorycznego, są w większości w gotowe ponieść większe wydatki na dane wydarzenie (30% odpowiadało „zdecydowanie tak”, a 56% „raczej tak”).

fot. mat. prasowe

Gotowość do większych wydatków za współpracę z renomowaną agencją

Za pewność, którą daje renoma, jesteśmy gotowi zapłacić więcej.


Z raportu wynika, że czynniki, na które w pierwszej kolejności klienci zwracają uwagę podczas podejmowania decyzji, z którą firmą będą chcieli zorganizować event, to kreacja (61% odpowiedzi), a następnie produkcja i cena (odpowiednio 20% i 19%).

fot. mat. prasowe

Co wpływa na wybór agencji?

Okazuje się, że najważniejszym czynnikiem determinującym wybór tej, a nie innej agencji eventowej wcale nie jest cena.


– Wyniki te wskazują, że największe na rynku agencje eventowe produkują wydarzenia na najwyższym poziomie. Są gwarantem najwyższej jakości wykonania od strony technicznej i logistycznej i tego klienci mają świadomość. Pokazuje to więc, że punkt ciężkości przeszedł na element kreatywny, bo przy gwarancji, kiedy nie trzeba pytać „jak?”, najważniejsze staje się pytanie „co?” – powiedział Szymon Walkiewicz, partner w Walk, prezes zarządu KAE.

Ciekawie również prezentuje się zestawienie porównawcze opinii na temat rynku eventów z BTL w Polsce. Generalnie klienci bardziej cenią w swoim marketing’u mix, event marketing. Co ważne dotyczy to kluczowych obszarów: roli, efektywności, poziomu wydatków oraz jakości realizacji.
– Najważniejszy wniosek z badań to uzyskanie przez badane agencje eventowe najwyższych ocen jakościowych z pośród wszystkich badanych podmiotów oferujących usługi marketingowe (agencji BTL, sieciowych i niesieciowych agencji reklamowych, domów mediowych i agencji interaktywnych). Wyniki badań pokazują, że duże zaangażowanie pracowników agencji eventowych, perfekcyjna realizacja eventów, intensywna praca często również w nienormowanych godzinach (nocne montaże i realizacje) jest doceniania przez klientów. Niebagatelne znaczenie ma również fakt, że badane firmy należą do Klubu Agencji Eventowych, który skupia agencje oferujące usługi na wysokim poziomie – gwarantujące realizację z sukcesem nawet najbardziej skomplikowanych projektów event marketingowych – podsumował raport Sebastian Oprządek, Prezes Zarządu El Padre, członek zarządu KAE.


oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: