Seniorzy opanowują Internet
2014-11-13 09:42
Przeczytaj także: Jak polscy seniorzy korzystają z sieci?
Seniorzy coraz chętniej surfują w internecie
W Polsce w ciągu dziesięciu lat dziewięciokrotnie wzrosła liczba osób po 60 roku życia, które korzystają z internetu. W roku 2005 zaledwie 2% osób w wieku powyżej 60 lat korzystało z internetu, w roku 2014 było to już 17%. Największy wzrost obserwowalny był między rokiem 2009 a 2010, kiedy to odsetek ten wzrósł o 4%.fot. mat. prasowe
Internauci w wieku 60+ w populacji osób 60+
Liczba internautów wśród seniorów systematycznie się zwiększa
Kobiety gonią mężczyzn
Mężczyźni stanowią 64% osób w wieku 60+ korzystających z internetu. Jednak od roku 2005 kobiety systematycznie zmniejszają dzielącą obie płcie różnicę – dziesięć lat temu bowiem tylko 15% z nich należało do grupy internautów 60+.fot. mat. prasowe
Internauci 60+ w podziale na płeć
Jeszcze w 2005 roku mężczyźni stanowili 85% internautów w wieku 60+
Najchętniej odwiedzane strony
Wśród dziesięciu najchętniej odwiedzanych przez seniorów stron zwycięża Najszybszy-wygrywa.pl - spośród wszystkich internautów odwiedzających tę stronę 29% stanowią osoby w wieku 60+. Na drugim miejscu znalazł się portal pozwalający odtworzyć drzewo genealogiczne rodziny - Myheritage.pl (26%), a na trzecim Agdlab.pl (23%).fot. mat. prasowe
Najchętniej odwiedzane strony
Najszybszy-wygrywa.pl to strona, której 29% użytkowników stanowią osoby w wieku 60+
Czego szukają kobiety i mężczyźni?
Kobiety surfujące po sieci w wieku 60+ najbardziej zainteresowane są horoskopami, kuchnią i wyposażeniem wnętrz, z kolei mężczyźni - katalogami stron, prognozą pogody oraz serwisami dla mężczyzn. Wspólne dla obu płci jest zainteresowanie turystyką.fot. mat. prasowe
Czego najchętniej szukają kobiety, a czego mężczyźni?
Zarówno kobiety, jak i mężczyźni w wieku 60+ chętnie poszukują w sieci informacji turystycznych.
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują.![Polscy internauci a zalew informacji [© alphaspirit - Fotolia.com] Polscy internauci a zalew informacji](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/informacje-w-Internecie/Polscy-internauci-a-zalew-informacji-107403-150x100crop.jpg)
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)