Strony mobilne to ciągle rzadkość
2014-11-13 10:42
![Strony mobilne to ciągle rzadkość [© thodonal - Fotolia.com] Strony mobilne to ciągle rzadkość](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/urzadzenia-mobilne/Strony-mobilne-to-ciagle-rzadkosc-146361-200x133crop.jpg)
Polskie firmy nie gotowe na komunikację mobile © thodonal - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wyszukiwanie lokalne napędzi sprzedaż w m-commerce
Pojawienie się smartfonów i tabletów niemal zrewolucjonizowało codzienne życie typowego konsumenta, który natychmiast dostrzegł wygodę, jaką dają mu urządzenia przenośne. Następstwem tej rewolucji była zmiana zachowań kupujących, dla których telefon stał się narzędziem również w procesie zakupowym.Czy przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw przygotowali się na te zmiany? Przyjrzeli się temu autorzy raportu ActiveMobi przedstawiającego gotowość sektora MSP na zaspokojenie potrzeb klienta mobilnego. Analiza pokazała, że właściciele firm ciągle jeszcze nie spostrzegli, jak duży potencjał niosą za sobą urządzenia mobilne, a podstawowym problemem wydaje się być brak wiedzy o ich użytkownikach.
- 93% stron internetowych małych i średnich firm nie jest przyjazna urządzeniom mobilnym
- na 2937 stron internetowych zaledwie 207 ma stronę dostosowaną do wyświetlania na urządzeniach mobilnych
Zestawienie według branż
Najlepiej na tle wszystkich uwzględnionych branż wypadli fryzjerzy, stomatolodzy i restauratorzy. Odsetek firmowych stron mobilnych i RWD jest wśród nich najwyższy. Najsłabiej wypadli weterynarze, natomiast w samym środku rankingu uplasowali się elektrycy, hydraulicy i firmy remontowe.
fot. mat. prasowe
Odsetek firmowych stron mobilnych i RWD w pierwszych 11 wynikach wyszukiwania
Fryzjerzy, stomatolodzy i restauratorzy - to oni najlepiej wypadają w zestawieniu branż posiadających strony mobilne i RWD.
Zestawienie według wielkości miast
Firmy w większych miastach są zdecydowanie lepiej przygotowane na zainteresowanie ze strony użytkowników mobilnych niż firmy w mniejszych miastach. Gotowość ta przejawia się dostosowaniem ich stron internetowych do wyświetlania na smartfonach i tabletach. Ilość firmowych stron mobilnych i RWD jest największa w dużych miastach i maleje wraz z ich wielkością.
Procentowa ilość posiadających mobilne strony firm z dużych i średnich miast:
- ponad 400 000 mieszkańców: 11,47% (strony mobilne/RWD)
- 200 000 do 399 999 mieszkańców: 8,08% (strony mobilne/RWD)
- 100 000 do 199 999 mieszkańców: 3,91% (strony mobilne/RWD)
fot. mat. prasowe
Odsetek firmowych stron mobilnych i RWD w pierwszych 11 wynikach wyszukiwania wg miast
Firmy z dużych miast są zdecydowanie lepiej przygotowane na klienta mobilnego.
Zestawienie według miast
Zdecydowana większość kraju nie jest przygotowana na erę mobilną. Najlepiej dostosowane do klienta ze smartfonem są firmy w Poznaniu 16%, Białymstoku 15%, Warszawie 14,95% i Lublinie 13,27%. Najgorzej wypadły firmy w Rybniku, Płocku, Dąbrowie Górniczej, Rudzie Śląskiej oraz Bielsku-Białej – poniżej 3%.Stron internetowych na smartfony w ogóle nie znajdziemy w Elblągu.
- Poznań – 16%
- Białystok – 15%
- Warszawa – 14,95%
- Lublin – 13,27%
- Szczecin – 12%
- Łódź – 10,64%
- Katowice – 9,90%
- Kraków – 9,68%
- Gdańsk – 9,28%
- Kielce – 9%
- Gorzów Wielkopolski – 8,42%
- Wrocław – 7,14%
- Rzeszów – 7,07%, Bydgoszcz – 7,07%
- Gdynia – 7%
- Zabrze – 6,19%
- Sosnowiec – 6,12%
- Częstochowa – 6,06%
- Radom – 5,10%
- Gliwice – 5%
- Bytom – 4,65%
- Tychy – 4,04%
- Olsztyn – 3,13%
- Toruń – 3,06%
- Bielsko-Biała – 3%
- Ruda Śląska – 2,04%
- Dąbrowa Górnicza – 2,02%
- Płock – 2%
- Rybnik – 1,01%
- Elbląg - 0%
![Strony mobilne: co powstrzymuje e-sklepy? [© momius - Fotolia.com] Strony mobilne: co powstrzymuje e-sklepy?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/urzadzenia-mobilne/Strony-mobilne-co-powstrzymuje-e-sklepy-139914-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)