Policja rekrutuje na Oracle
2005-11-03 12:45
Przeczytaj także: Praca w Policji: jakie wymagania?
Od teraz tym zmianom służy nowy system informatyczny, mający wspomagać procesy rekrutacji kandydatów."W momencie ogłoszenia zmiany metody rekrutacji w Policji, Biuro Łączności i Informatyki KGP już pracowało nad specyfikacją nowego systemu rekrutacyjnego, który został zamówiony w dziale konsultingu Oracle. Aby sprostać nowej specyfikacji wystarczyło zastosować gotowe komponenty zawarte w systemie Oracle E-Business Suite i oprogramować przez naszych specjalistów tylko niektóre brakujące funkcje" - powiedział Piotr Juszkiewicz z Działu Konsultingu Oracle Polska, Kierownik Projektu w KGP.
Elektroniczny system rejestracji zgłoszeń pozwoli na lepszą weryfikację kandydatów, dzięki ścisłej kontroli danych oraz ich centralnej koordynacji. Dzięki systemowi można będzie znacznie łatwiej zidentyfikować tych kandydatów, którzy w postępowaniu konkursowym osiągną najlepsze wyniki. Łatwiej będzie zrealizować specjalną procedurę kwalifikacyjną dotyczącą przyjęć i przeniesień do CBŚ oraz BSW. Do służby w tych jednostkach stawiane są wymagania szczególnych predyspozycji intelektualnych i osobowościowych.
Dla systemu została utworzona odrębna baza danych Oracle, nie połączona wprost z innymi systemami informatycznymi KGP ze względów bezpieczeństwa. Wyjątek stanowi Krajowy System Informacyjny Policji, którego system jest kontynuacją. Jednym z komponentów systemu jest także serwer aplikacyjny Oracle Application Server.
Wszystkie dane kandydatów gromadzone są w bazie centralnej, zwanej Centralnym Rejestrem Doboru Kandydatów CRDK. Dalszy proces rekrutacji jest wspierany elektronicznie przez system, dzięki czemu łatwo można zarządzać informacjami: rejestrowane są kolejne fazy doboru, postępy kandydatów oraz ich oceny.
oprac. : eGospodarka.pl