Dzwoni nieznany klient? - mamy dla Ciebie 4 złe wiadomości
2014-11-18 10:38
Ideałem jest, jeżeli od razu możesz zobaczyć, kto dzwoni © pix4U - Fotolia.com
Przeczytaj także: Obsługa klienta to nie tylko odbieranie telefonu
Jeśli nic nie wiesz o dzwoniącym kliencie – mam dla Ciebie kilka naprawdę złych wiadomości.1. Tworzysz niepotrzebne bariery.
Skoro dzwoniąca do Twojej firmy osoba za każdym razem jest anonimowa – dajesz wyraźny sygnał na temat Waszych relacji. Pomyśl, czy dobrze byś się czuł, gdybyś przed rozpoczęciem rozmowy ze znajomym musiał przypominać, jak masz na imię i skąd się znacie?
2. Nie rozwiązujesz problemów wystarczająco szybko.
Osoba, która do Ciebie dzwoni, chce zwykle rozwiązać swój problem. Jeżeli nie wiesz, kim jest, to nie wiesz także, czy kontaktowała się z Tobą wcześniej ani w jakiej sprawie. Jeden rzut oka mógłby pozwolić Ci zająć się sprawą natychmiast.
fot. pix4U - Fotolia.com
Ideałem jest, jeżeli od razu możesz zobaczyć, kto dzwoni
3. Męczysz i zniechęcasz dzwoniącego.
Gdy nie wiesz, kto dzwoni – nie jesteś w stanie powiązać nadchodzącej rozmowy z tym, co miało miejsce w przeszłości. Musisz zatem jeszcze raz o wszystko wypytać, a klient musi znów wszystko powtórzyć. Im więcej wysiłku po jego stronie, tym bardziej ma ochotę uciec do konkurencji.
4. Nie jesteś fajny i ciekawy.
Brak indywidualnego podejścia do osoby, która kontaktuje się z Tobą nie pierwszy raz, generuje zwykłe, ludzkie poczucie zawodu. Każdy woli być traktowany jak przyjaciel, a nie jak kolejny anonimowy numer, który zgłasza się do biura obsługi klienta.
oprac. : Magda Tomaszewska / 5pillows
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)