Zakupy przez internet: konsumenci coraz bardziej świadomi
2014-11-19 01:05
Świadomość polskiego e-konsumenta rośnie © Gajus - Fotolia.com
Przeczytaj także: Ranking najlepszych e-sklepów 2022 wg Ceneo
Czego polscy internauci najczęściej poszukują w e-sklepach? Okazuje się, że kategorią cieszącą się największą popularnością (28 procent) jest odzież, jednak to nie ona, lecz Perfumy i kosmetyki notują wśród e-konsumentów najwyższy wzrost zainteresowania (460 procent w ciągu ostatnich 5 lat). Bez wątpienia jest to podyktowane przede wszystkim faktem, iż sklepy drogeryjne i kosmetyczne dopiero od niedawna akcentują swoją obecność w sieci. Rosnące zainteresowanie widoczne jest również w przypadku sklepów wielobranżowych oraz oferujących asortyment przeznaczony dla najmłodszych.Internauci niemal zgodnie przyznają, że online są komfortowe i łatwe, a często również dużo tańsze od zakupów w sklepach stacjonarnych.
- W ciągu ostatnich 5 lat liczba ich użytkowników wzrosła o 43 proc. Stało się to za sprawą kilku czynników, m.in. rozwinęła się oferta e-sklepów branżowych (wzrost o 3,9 mln internautów), odzieżowych (wzrost o 2,8 mln) czy elektronicznych (wzrost o 2,3 mln). - tłumaczy Karolina Karaś z Gemius Polska - Nie zapominajmy też o tym, że wzrosła populacja polskich internautów co wpływa na jeszcze większe zainteresowanie zakupami w Internecie – dodaje Karaś.
fot. Gajus - Fotolia.com
Świadomość polskiego e-konsumenta rośnie
Jak wynika z raportu szczególną uwagę e-konsumenta przykuwają w Internecie promocje i wyprzedaże. Od 2009 r. popularność tej kategorii wzrosła ponad siedmiokrotnie. Coraz mniejszym zainteresowaniem cieszą się natomiast zakupy grupowe, których popularność na przestrzeni ostatnich pięciu lat spadła o 37 proc.
Na wzrost popularności zakupów online ma wpływ jeszcze kilka czynników. Są to zarówno edukacyjne akcje takie jak „Kupuję w Internecie”, której Codemedia jest partnerem, ale także duża praca całego polskiego sektora e-commerce, który sukcesywnie wdraża nowe rozwiązania, szczególnie z zakresu obsługi klienta, czyniące zakupy w Internecie prostszymi i wygodniejszymi. To jednocześnie efekt wielu kampanii reklamowych skupiających się nie tylko na ofercie sklepów online czy tak popularnych promocjach, ale również na korzyściach e-zakupów dla konsumentów – dodaje Łucja Gdala, Managing Director w Codemedia.
Informacje o raporcie
Raport został przygotowany w ramach drugiej edycji akcji edukacyjnej „KUPUJĘ W INTERNECIE” realizowanej przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Jej celem jest pokazanie Konsumentom, że zakupy w Internecie są łatwe, szybkie i wygodne. Kampania ma charakter cykliczny. Tegoroczna akcja promocyjna odbędzie się w listopadzie. Edukacja Konsumentów trwa przez cały rok. Partnerem raportu i akcji „KUPUJĘ W INTERNECIE” jest niezależna agencja mediowa Codemedia oraz firma badawcza Gemius Polska.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)