Jak zwiększyć wskaźnik konwersji na landing page? - 6 pomysłów
2014-11-21 12:18
Przeczytaj także: Wskaźniki marketingowe na które warto zwrócić uwagę
5: Przeprowadź testy najważniejszych elementów strony
Jeśli spojrzysz na teksty wpisane wewnątrz przycisków z call-to-action, z pewnością zauważysz, że większość z nich brzmi tak samo. „Zapisz się" lub „Pobierz" to 99% przypadków. Postaraj się dodać nieco dodatkowego i bardziej kreatywnego tekstu i zobacz, jak zareagują odwiedzający.
Kilka przykładów:
- Pobierz E-book
- Uzyskaj dostęp
- Pobierz teraz
6: Przeprowadź testy kolorów i rozmiarów przycisków z call-to-action
Przełączniki zawierające call-to-action odgrywają bardzo ważną rolę na landing page. Przeznaczasz przecież sporo czasu i pieniędzy na to, aby przyciągnąć odwiedzających na stronę mając tylko jeden cel – konwersję. Aby osiągnąć ten cel, użytkownicy muszą klikać na przyciski prowadzące do zapisu na newsletter, skorzystania z niego, pobrania pdf'a itd.
A jeżeli przycisk posiada nieodpowiedni kolor lub niewłaściwy rozmiar? Uwaga, może to doprowadzić do znacznego zmniejszenia wskaźnika konwersji!
Barwa powinna się jak najbardziej wyróżniać. Odwiedzający muszą zauważyć przełącznik od razu. Jeśli Twoja strona jest niebieska, nie wyświetlaj przycisku w tym samym kolorze. Wielu designerów lubi utrzymywać wygląd strony w podobnych odcieniach. Warto jednak poświęcić nieco walorów estetycznych i cieszyć się wyższym wskaźnikiem konwersji.
Podsumowanie
Kiedy zaczniesz testować różnorodne zmiany na landing page, bardzo ważne, aby zmieniać tylko jedną rzecz na raz. Zmiana kilku elementów jednocześnie nie pozwoli Ci na zidentyfikowanie tego, który naprawdę wywołał pozytywną zmianę. Cały proces wymaga czasu i koncentracji. Jednak sukces jest tego warty. Poprawa wskaźnika konwersji bowiem znacznie zmniejsza koszt pozyskania klienta i może prowadzić do długoterminowego sukcesu firmy.
1 2
oprac. : Grupa TENSE
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)