eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeJak zwiększyć wskaźnik konwersji na landing page? - 6 pomysłów

Jak zwiększyć wskaźnik konwersji na landing page? - 6 pomysłów

2014-11-21 12:18

Przeczytaj także: Wskaźniki marketingowe na które warto zwrócić uwagę


5: Przeprowadź testy najważniejszych elementów strony


Jeśli spojrzysz na teksty wpisane wewnątrz przycisków z call-to-action, z pewnością zauważysz, że większość z nich brzmi tak samo. „Zapisz się" lub „Pobierz" to 99% przypadków. Postaraj się dodać nieco dodatkowego i bardziej kreatywnego tekstu i zobacz, jak zareagują odwiedzający.

Kilka przykładów:

  • Pobierz E-book
  • Uzyskaj dostęp
  • Pobierz teraz
Na testy nie należy poświęcać zbytniej ilości czasu. Właśnie na tym polega piękno testów A/B. Nawet po dokonaniu małej zmiany możesz zobaczyć spektakularne rezultaty. Zacznij od kilku opcji i powoli wyeliminuj wersje przycisków, które nie przynoszą większych korzyści. Po jakimś czasie, z pewnością znajdziesz najlepszą kombinację.

6: Przeprowadź testy kolorów i rozmiarów przycisków z call-to-action


Przełączniki zawierające call-to-action odgrywają bardzo ważną rolę na landing page. Przeznaczasz przecież sporo czasu i pieniędzy na to, aby przyciągnąć odwiedzających na stronę mając tylko jeden cel – konwersję. Aby osiągnąć ten cel, użytkownicy muszą klikać na przyciski prowadzące do zapisu na newsletter, skorzystania z niego, pobrania pdf'a itd.

A jeżeli przycisk posiada nieodpowiedni kolor lub niewłaściwy rozmiar? Uwaga, może to doprowadzić do znacznego zmniejszenia wskaźnika konwersji!

Barwa powinna się jak najbardziej wyróżniać. Odwiedzający muszą zauważyć przełącznik od razu. Jeśli Twoja strona jest niebieska, nie wyświetlaj przycisku w tym samym kolorze. Wielu designerów lubi utrzymywać wygląd strony w podobnych odcieniach. Warto jednak poświęcić nieco walorów estetycznych i cieszyć się wyższym wskaźnikiem konwersji.

Podsumowanie
Kiedy zaczniesz testować różnorodne zmiany na landing page, bardzo ważne, aby zmieniać tylko jedną rzecz na raz. Zmiana kilku elementów jednocześnie nie pozwoli Ci na zidentyfikowanie tego, który naprawdę wywołał pozytywną zmianę. Cały proces wymaga czasu i koncentracji. Jednak sukces jest tego warty. Poprawa wskaźnika konwersji bowiem znacznie zmniejsza koszt pozyskania klienta i może prowadzić do długoterminowego sukcesu firmy.

poprzednia  

1 2

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: