Nieprzyjazna rekrutacja pracowników naraża na straty finansowe
2014-11-20 14:30
Przeczytaj także: Rekrutacja pracowników: oczekiwania są odmienne
Dbanie o relacje z kandydatami może przynieść wymierne korzyści firmie. Michał Molik, Starszy Specjalista ds. Rekrutacji w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zauważa, że od kiedy jego firma jest członkiem Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji i stosuje jej standardy, spotyka się z niezwykle pozytywną reakcją kandydatów.
Doceniają pogłębioną informację, dziękują za odpowiedź i w przyszłości chętniej biorą udział w kolejnych naszych rekrutacjach – mówi Michał Molik.
fot. mat. prasowe
Pracodawcy tracą klientów przez nieprzyjazną rekrutację
Niezadowolony kandydat „nie kupuje” pracodawcy
Nieodpowiednio przeprowadzona rekrutacja może odbić się negatywnie na wynikach sprzedażowych firmy. Bo jak twierdzi blisko połowa zapytanych kandydatów (46%), negatywne wrażenia wyniesione z rekrutacji u danego pracodawcy zmieniają ich nastawienie do jego produktów lub usług na negatywne, a w konsekwencji mogą oznaczać rezygnację z ich zakupu. Potencjalnie może być to duży problem dla firm, ponieważ jak wynika z badania, aż 57% kandydatów uważa, że pracodawcy wcale nie dbają o relacje z nimi. Choć jest to wynik o 11 p.p. niższy niż rok temu, to jednak szczegółowe wyniki pokazują, że jeszcze wiele do zrobienia w tym obszarze. 1 na 4 kandydatów nie otrzymuje żadnej informacji o przebiegu rekrutacji (23%), a ponad połowa odpowiedzi (55%), dlaczego nie zostali przyjęci do pracy i nad czym powinni popracować, by móc w przyszłości aplikować na dane stanowisko.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)