Jak sklepy internetowe zachęcają kupujących?
2014-11-23 01:15
![Jak sklepy internetowe zachęcają kupujących? [© apops - Fotolia.com] Jak sklepy internetowe zachęcają kupujących?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/sklepy-internetowe/Jak-sklepy-internetowe-zachecaja-kupujacych-146823-200x133crop.jpg)
Jakie udogodnienia wprowadzają dla swoich klientów europejskie sklepy? © apops - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zagraniczne sklepy internetowe: mniejsze zaufanie klientów
Analiza objęła po pięćdziesiąt najpopularniejszych e-sklepów internetowych, które współpracują z idealo w Polsce, Niemczech, Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Jej autorzy wzięli pod lupę oferowane przez sprzedawców usługi, takie jak możliwość złożenia zamówienia bez konieczności rejestracji, warunki dostawy towarów oraz możliwości w zakresie zwrotu zakupionych już towarów.Zakupy bez rejestracji – czy zawsze trzeba założyć konto?
Dość uciążliwa konieczność zakładania kolejnego konta w serwisie internetowym, udostępnianie danych osobowych oraz problemy, jakie wiążą się z zapamiętywaniem licznych loginów i haseł to zasadnicze powody, dla których kupujący decydują się na porzucenie koszyka jeszcze przed sfinalizowaniem transakcji. Okazuje się bowiem, że konsumenci niechętnie zakładają konta użytkownika w sklepie internetowym. Najbardziej oczekiwaną przez nich formą rejestracji w trakcie zakupów jest obecnie możliwość ograniczenia formularza zgłoszeniowego do podania adresu e-mail oraz wyboru metody płatności.
Z badań idealo wynika, że taką potrzebę konsumentów rozumie najwięcej sprzedawców internetowych w Polsce. Aż 70% sklepów umożliwia swoim klientom zakupy bez rejestracji. Nic dziwnego – liczne badania rynku nad Wisłą potwierdzają, że niechęć przed wypełnianiem długich formularzy rejestracyjnych skutecznie odbiera Polakom chęć na kontynuowanie zakupów. Innym powodem takiego stanu rzeczy może być fakt, że kupujący w Internecie klienci są osobami bardzo aktywnymi w sieci. Posiadanie licznych kont na serwisach społecznościowych, w bankach czy na portalach obsługujących pocztę elektroniczną sprawia, że konieczność zakładania kolejnego nie jest przez nich pożądana.
Oczywiście kwestia wprowadzenia możliwości zakupów bez rejestracji leży w gestii poszczególnych sprzedawców, powinni oni jednak pamiętać o tym, że minusem takiego rozwiązania jest mniejsza szansa na pozyskanie stałych klientów. Z drugiej jednak strony pamięć konsumenta o szybkim i sprawnym procesie sfinalizowania pierwszego zamówienia może rekompensować sklepowi brak tego klienta jako posiadającego login użytkownika jego strony. Popularną alternatywą jest więc zachęcenie go do założenia w sklepie konta bazującego na podanych podczas zamówienia danych – jednak dopiero po zakończeniu transakcji.
fot. mat. prasowe
Zakupy bez rejestracji
Aż 70 procent polskich e-sprzedawców oferuje zakupy bez rejestracji.
Oprócz zakupów bez rejestracji inną ciekawą formą, jaką sprzedawcy mogą rozważyć wśród oferowanych przez nich możliwości, może być logowanie za pośrednictwem serwisów społecznościowych. W przeprowadzonych przez idealo badaniach sprzed roku można było zauważyć jednak początkową niechęć sklepów internetowych do wprowadzenia takiej metody.
Przesyłka dostosowana do oczekiwań klientów
Jeśli chodzi o przesyłkę i dostawę, dla klientów sklepów internetowych największe znaczenie ma ich czas i koszt. Większość konsumentów oczekuje od sprzedawców darmowej, a jeśli jest to możliwe – także ekspresowej przesyłki. Niezależnie od tego sprzedawcy powinni być ostrożni, jeśli chodzi o koszty przesyłki, gdyż jeśli są one zbyt wysokie, znaczna część klientów rezygnuje ze sfinalizowania rozpoczętej transakcji.
![Cross-border napędza polski e-commerce [© ijeab na Freepik] Cross-border napędza polski e-commerce](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-przez-internet/Cross-border-napedza-polski-e-commerce-261687-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)