Klienci B2B a e-commerce
2014-11-27 10:19
Klienci B2B a e-commerce © Javierafael - Fotolia.com
Przeczytaj także: Marki odzieżowe: rośnie sprzedaż online
Ponad połowa klientów biznesowych (z Kanady, USA, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii) przepytanych na potrzeby badania „Building The B2B Omni-Channel Platform Of The Future” jest zdania, że w ciągu najbliższych trzech lat, co najmniej 50 procent dokonywanych przez nich zakupów będzie realizowana za pośrednictwem Internetu.Przeprowadzone badanie dowodzi również, że nawyki konsumentów nie pozostają bez znaczenie dla oczekiwań w zakresie metody robienia zakupów wśród klientów B2B. Obecnie, prawie połowa kupujących (49%) decyduje się na kupno towarów za pośrednictwem serwisu skierowanego do klienta indywidualnego. Stąd też, 83% dostawców B2B zadeklarowało, że są w trakcie wdrażania lub poprawiana swojego systemu sprzedaży online albo planują tego typu działania w ciągu najbliższych 6 miesięcy.
„Klienci biznesowi na całym świecie mają wysokie oczekiwania wobec sprzedaży online” – powiedziała Brigid Fyr, dyrektor zarządzająca odpowiedzialna za sprzedaż omni-channel na region Ameryki Północnej w firmie Accenture Interactive, części Accenture Digital. „3 na 4 tego typu klientów wskazuje, że zdecyduje się na ponowny zakup u dostawcy posiadającego prosty w obsłudze serwis internetowy. Z tego też względu sprzedawcy stoją przed dużą szansą na osiągnięcie wzrostów jeśli model sprzedaży produktów w tym kanale będzie tak prosty jak np. zamówienie książki przez Internet czy pobieranie muzyki na smartfona”.
fot. Javierafael - Fotolia.com
Klienci B2B a e-commerce
W jaki sposób dostawcy odpowiadają na oczekiwania swoich klientów
Pytani o najważniejsze funkcje, z których chcieliby korzystać w serwisach dostawców B2B, klienci biznesowi w większości wskazują na poprawione funkcje wyszukiwania (60%), możliwość oceniania i dodawania opinii o produktach i usługach (50%). Ponadto, 69% kupujących preferuje bezpośrednie, szybkie płatności online przy pomocy karty kredytowej czy systemów płatności, niż opłacanie wystawionej faktury po złożeniu zamówienia.
Wyniki badania pokazują, że dostawcy B2B słuchają swoich klientów. W ciągu następnych 18 miesięcy prawie połowa (48%) z nich planuje usprawnić funkcje wyszukiwania na swoich stronach internetowych, a 4 na 10 (42%) zdecydowało rozwinąć możliwości rekomendowania produktów i usług dla klientów biznesowych. Obecnie 86% sprzedawców w segmencie B2B umożliwia swoim klientom opłacanie zamówień przy pomocy kart kredytowych lub debetowych, natomiast 79% przy pomocy serwisów płatności internetowych.
Omni-channel wpływa na inwestycję w technologie
2/3 sprzedawców B2B (66%) przyznaje, że zmieniające się oczekiwania konsumentów mają wpływ na inwestowanie w technologie związane ze strategią omni-channel takie jak wdrażanie i rozwój platform e-coomerce czy usług w kanale mobilnym. 83% firm z segmentu B2B zgadza się, że strategia omni-channel jest niezbędna by osiągnąć długoterminowy sukces, gdyż wpływa na wzrost sprzedaży i zysków. Ponadto, 85% badanych uważa, że decyzje o inwestycji w technologie będą koncentrować się wokół strategii omni-channel.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
julia9873 / 2016-04-25 10:51:24
Bardzo ciekawy artykuł. Zgadzam się z tym, że przedsiębiorcy działający na rynku B2B coraz częściej inwestują w rozwiązania ecommerce. Przy tego typu decyzjach warto mieć na uwadze obecne trendy. Polecam krótki tekst o wpływie trendów sektora B2B na funkcjonowanie firm: http://automicob2b.pl/trendy-b2b/ [ odpowiedz ] [ cytuj ]