Internauci a Boże Narodzenie 2014
2014-11-29 00:50
Jaki jest Bożonarodzeniowy budżet internautów? © kreus - Fotolia.com
Przeczytaj także: Alkohol jako prezent świąteczny
Wyniki badania pokazują, że wymagania polskich konsumentów ciągle wzrastają. Bez wątpienia jest to główny czynnik decydujący o tym, że produktów do przygotowania Świąt oraz upominków będą poszukiwać w różnych kanałach sprzedażowych. Gdzie dokładnie?Okazuje się, że głównymi miejscami, w których badani internauci zamierzają zrobić przedświąteczne zakupy są:
- sklepy stacjonarne (78 proc.),
- serwis Allegro (64 proc.)
- sklepy internetowe (24 proc.).
- targ lub bazar, (18 proc.)
4 procent badanych deklaruje, że nie zaprząta sobie głowy samodzielnym robieniem takich zakupów.
fot. mat. prasowe
Gdzie zrobimy przedświąteczne zakupy?
43% badanych internautów zamierza przeznaczyć na organizacje Świąt Bożego Narodzenia, w tym również na zakup prezentów, między 101 a 500 złotych. Ponad 1/3 (33 proc.). planuje wydać na ten cel w kwotę od 501 do 1 000 złotych.
fot. mat. prasowe
Kwota, jaką internauci zamierzają wydać na organizację świąt i prezenty
Najpopularniejszą metodą płatności za zakupy internetowe wskazywaną przez badanych jest szybki e-przelew (84 proc. wskazań), kolejną pozycję zajmuje karta kredytowa lub debetowa (37 proc.), dalej gotówka przy odbiorze przesyłki (21 proc.) oraz raty, na które wskazało 3 proc. badanych.
fot. mat. prasowe
Metody płatności
W tym szczególnym, przedświątecznym okresie, kiedy wydatki związane z zakupami są większe niż zazwyczaj, warto skupić uwagę na ostatniej z wymienionych form płatności. Przykładowo na platformie handlowej Allegro do 4 grudnia włącznie można skorzystać z rat 0% od PayU, które poza tym, że są nieoprocentowane są też wyjątkowo wygodne i szybkie – decyzja kredytowa może zostać udzielona nawet w kilkadziesiąt sekund, a umowa o pożyczkę zawierana z bankiem zatwierdzana jest jednym kliknięciem. Są to też pierwsze w Polsce raty przyznawane w 100% online.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze prezenty
Grupy produktów najczęściej wskazywane jako te, które internauci zamierzają nabyć, by sprezentować je bliskim, to kosmetyki (58 proc. wskazań), książki, filmy, gry oraz zabawki (po 48 proc.), odzież (47 proc.) i elektronika (44 proc.). Na same prezenty 37 proc. badanych chce wydać między 101 a 300 złotych, a 31 proc. od 301 do 500 złotych.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)