Andrzejki: czy internauci wierzą we wróżby?
2014-11-29 00:15
Czy internauci wierzą we wróżby? © Sonja Birkelbach - Fotolia.com
29 listopada czyli wigilia Andrzejek to dzień, w którym niektórzy z nas oddają się magii wróżb. Czy w ich moc wierzą również internauci? Gemius postanowił przyjrzeć się popularności stron poświęconych wróżbom, horoskopom i sennikom. Analiza dowiodła, że osób zainteresowanych tego rodzaju tematyką jest coraz mniej.
Przeczytaj także: W Internecie dominują studentki
Lanie wosku, wróżenie z fusów lub obierek jabłka czy układanie butów to tylko niektóre z pomysłów na tradycyjne spędzenie andrzejkowego wieczoru. A czy internauci także wierzą w magię? Czy strony poświęcone znaczeniu snów, senniki, horoskopom i wróżbom online wzbudzają zainteresowanie wśród internautów? Odpowiedzi na to pytanie szukała Gemius, analizując dane dotyczące stron WWW z sennikami, horoskopami, wróżbami z okresu od stycznia 2012 do września 2014 roku.Spada zainteresowanie wiedzą tajemną w sieci
Obecnie (dane średnie miesięczne z okresu styczeń–wrzesień 2014 roku) senniki, horoskopy i wróżby online przyciągają nieco więcej niż jedną dziesiątą internautów (12 proc.). To niemal o 40 proc. mniej niż dwa lata temu, gdy strony te odwiedzał co piąty użytkownik sieci (19 proc.).
Najwięcej fanów magii na Onecie
Dane z września 2014 roku dotyczące analizowanych stron WWW pokazują, że najwięcej internautów przegląda portale tematyczne Onetu: Magia.onet.pl i Strefatajemnic.onet.pl (łącznie 1,39 mln użytkowników sieci). Czterokrotnie mniej użytkowników sieci odwiedza Horoskop.wp.pl (330 tys.). Następne w kolejności są strony: Sennik.biz (190 tys.), Niewiarygodne.pl (130 tys.) i Zmianynaziemi.pl (70 tys.).
fot. mat. prasowe
Ilu internautów miesięcznie odwiedza horoskopy, senniki i wróżby?
Senniki, horoskopy i wróżby szyte na miarę osób 45+
Dane pokazują, że analizowane strony internetowe są najlepiej skrojone pod oczekiwania osób powyżej 45 roku życia, a także użytkowników sieci z wykształceniem wyższym oraz urzędników, pracowników administracji, emerytów i rencistów. Oznacza to, że przedstawicieli wymienionych grup jest na tych stronach internetowych stosunkowo więcej niż ichreprezentacja w całym internecie (według wskaźnika affinity index, który pokazuje stosunek między liczbą osób ze wspomnianych grup społeczno-demograficznych, które odwiedzają wybrane strony WWW, a ich liczbą w całym internecie).
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują.
Przeczytaj także:
Ceny złota i ropy najbardziej interesują Polaków w internecie
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
senniki online, horoskopy online, ezoteryka, wróżby, badania internautów, Andrzejki
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)