16 porad dla start-upów jak zdobyć nowych klientów
2014-12-08 11:36
Wystartuj we wtorek © Rawpixel - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak zwiększyć wskaźnik konwersji na landing page? - 6 pomysłów
Jednym z największych problemów, z którymi muszą zmierzyć się start-upy technologiczne to pozyskanie i utrzymanie nowych klientów. Poniżej znajdziesz listę kreatywnych pomysłów, które pomogą Ci zmierzyć się z tym wyzwaniem. Propozycje te mogą być wykorzystane zarówno przez start-upy, jak i ustabilizowane przedsiębiorstwa. Wybierz i zastosuj te, które okażą się najbardziej pomocne w przypadku Twojego modelu biznesowego.Wystartuj we wtorek
Praktycznie wszystkie strony internetowe obserwują znaczny spadek ruchu w weekend. Poniedziałek to dzień, kiedy większość osób stara się dokończyć pracę z ostatniego tygodnia. Z tego powodu, wtorek to najlepszy dzień na przyciągnięcie największej liczby odwiedzających.
Zaoferuj coś potencjalnym klientom, kiedy opuszczają Twoją witrynę
Ta technika jest znacznie częściej wykorzystywana na blogach, ale działa równie skutecznie na głównej stronie marketingowej.
Małe okno w formie pop-upu wcale nie musi dotyczyć Twojego produktu. Może to być po prostu ankieta lub zachęcenie do pobrania treści, co pozwoli Ci na pozyskanie cennych adresów email. Aby nawiązać bliższy kontakt z potencjalnymi klientami, wykorzystaj autoresponder.
fot. Rawpixel - Fotolia.com
Wystartuj we wtorek
Wykorzystaj MailChimp
Narzędzie do zarządzania e-mail marketingiem pozwoli na skuteczną komunikację z potencjalnymi klientami. Wbudowane narzędzia analityczne, możliwość testowania poszczególnych kampanii oraz zbiór gotowych wzorów wiadomości z pewnością się przydadzą (szczególnie, że z podstawowej wersji programu można korzystać za darmo).
Zamieść aplikację na stronach konkursowych
Być może Twoja aplikacja wygląda niesamowicie. Możliwe, że masz znakomite treści wideo, wyjaśniające jej funkcje. Zamieszczenie aplikacji na stronach takich, jak mobiletrends.pl lub benchmark.pl, prawdopodobnie wypromuje ją wśród zupełnie nowej publiczności.
Katalogi aplikacji
W sieci istnieją setki miejsc, w których możesz zamieścić informacje na temat Twojej aplikacji. Ostatnio na rynku pojawiły się również nowe platformy (np. ChupaMobile), gdzie można sprzedawać oraz kupować kody źródłowe do aplikacji internetowych. Wystarczy, że zamieścisz kod do appki na takiej stronie, a być może ktoś z chęcią go zakupi (nawet za kilkaset dolarów – w zależności od poziomu jego skomplikowania).
Wirtualny asystent
Za niewielką miesięczną opłatą, możesz zatrudnić wirtualnego asystenta, który wypełni formularze kontaktowe na stronach potencjalnych klientów lub napisze do nich spersonalizowane maile dotyczące Twojej oferty. Pamiętaj, aby zatrudniać wyłącznie wiarygodne osoby i zwracać się jedynie do tych, którzy potencjalnie mogą być zainteresowane Twoim produktem (unikaj spamu).
Przygotuj profesjonalny landing page
Landing page to jedno z najbardziej przydatnych narzędzi służących do pozyskiwania informacji kontaktowych od potencjalnych klientów. Zadbaj o profesjonalny design oraz przemyślany nagłówek pełen korzyści. Pamiętaj również, aby w bezpośredni sposób zachęcić użytkowników do wypełnienia formularza.
Właściciele grup na LinkedIn lub Goldenline
Wysyłaj ekskluzywne oferty do właścicieli grup na LinkedIn oraz Goldenline. Postaraj się zachęcić ich do wspomnienia o Twoim produkcie lub usłudze (w zamian możesz zaoferować im darmowe konto, obniżkę ceny lub bonus). Niektóre grupy mają kilka lub kilkadziesiąt tysięcy użytkowników, więc warto zainwestować w tę technikę.
oprac. : Grupa TENSE
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)