Mężczyźni wybierają ubezpieczenia direct
2014-12-09 11:10
Mężczyźni bardziej przekonani do directu © anyaberkut - Fotolia.com
Przeczytaj także: OC i AC oczami Polaków
Najnowsze dane zebrane przez Polską Izbę Ubezpieczeniową (PIU) wskazują, że do końca września bieżącego roku w kanale direct zawarto 4 miliony polis, których łączna wartość przekroczyła 800 milionów złotych. Najczęściej w ten sposób kupowaliśmy obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne - OC stanowiło 25% wszystkich polis zakupionych na odległość, za które od stycznia do września zapłaciliśmy 453 milionów złotych. Kupowanie w tym samy czasie kosztowało Polaków 151 milionów złotych, a ubezpieczenia od innych szkód rzeczowych zaledwie 23 miliony.- Polisy OC to najczęściej wybierane w kanale direct ubezpieczenia, ponieważ są obowiązkowe, ale i stosunkowo nieskomplikowane. Można powiedzieć, że właściciele samochodów wiedzą jaką ochronę otrzymują w ramach OC i pamiętają, że jej zakres wynika z prawa, więc polisa jest taka sama we wszystkich towarzystwach. To ośmiela do zakupu bez udziału agenta, zwłaszcza że pozwala zaoszczędzić sporo czasu, a także pieniędzy dzięki możliwości porównania wielu ofert – mówi Bartłomiej Behnke z multiagencji ubezpieczeniowej www.superpolisa.pl.
fot. anyaberkut - Fotolia.com
Mężczyźni bardziej przekonani do directu
W sieci OC kupują mężczyźni
Ze statystyk Superpolisa.pl wynika, że OC na samochód kupowane jest w kanale direct przede wszystkim przez mężczyzn, którzy dokonują aż 78% wszystkich transakcji. Odsetek ubezpieczeń kupowanych na odległość przez kobiety wynosi więc ogółem tylko 22%. Zaledwie w siedmiu województwach – dolnośląskim, lubuskim, mazowieckim, opolskim, podkarpackim, śląskim i wielkopolskim – procent pań kupujących OC w kanale direct był wyższy niż ten uśredniony wynik. Tylko w województwie podkarpackim odsetek kobiet kupujących OC był wyższy niż mężczyzn (60% do 40%).
-Różnica jest bardzo wyraźna i trudno upatrywać jej źródła jedynie w tym, że to mężczyźni zazwyczaj odpowiadają w domu za wydatki związane z motoryzacją. Istotne jest również ich podejście do zakupów dokonywanych przez internet. Mężczyźni częściej zwracają uwagę na łatwość porównania cen i możliwość znalezienia atrakcyjnej cenowo oferty. Dotyczy to wszystkich kupowanych online produktów, także ubezpieczeń – dodaje Bartłomiej Behnke, Superpolisa.pl.
Potwierdzają to wyniki zrealizowanego przez Gemius badania „E-commerce w Polsce 2014”. Na pytanie o motywację do robienia zakupów przez internet aż 90% mężczyzn (73% kobiet) odpowiedziało, że skłania ich do tego możliwość porównywania cen, a 85% (74% kobiet) wskazało na niższe ceny w porównaniu ze sklepami tradycyjnymi. Do kupna ubezpieczenia w sieci przyznało się 27% spośród wszystkich robiących zakupy online mężczyzn i tylko 16% kobiet.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)