Prognoza pogody: które portale najpopularniejsze?
2014-12-09 15:15
Czy Polacy sprawdzają prognozę pogody w internecie? © celeste clochard - Fotolia.com
Przeczytaj także: Internet w Polsce XI-XII 2004
Zainteresowanie rośnie
Prognozy pogody online zyskują coraz większą rzeszę zwolenników. Podczas gdy w roku 2009 pogodę w sieci sprawdzał co piąty internauta, w roku 2014 odsetek ten był już o 13 proc. wyższy. Największy skok popularności miał miejsce między rokiem 2012 a 2013 – z 25 proc. do 32 proc.
(dane średnie miesięczne z okresu styczeń 2009 – sierpień 2014, internauci w wieku 7+)
fot. mat. prasowe
Prognozy pogody online: lata 2009-2014
Zimą wolimy nie wiedzieć, co nas czeka
W podziale na miesiące klaruje się wyraźny trend – im cieplej, tym chętniej sprawdzamy prognozę pogody. Od listopada do marca wskaźniki popularności nie przekraczają 22 proc., przy czym taki właśnie, najwyższy odsetek notowany jest w grudniu (śnieg w Boże Narodzenie? Sylwester w górach?). Na drugim biegunie znajduje się lipiec – w tym miesiącu aż 36 proc. internautów chce znać pogodę.
(dane średnie miesięczne z okresu styczeń 2009 – grudzień 2013, internauci w wieku 7+)
fot. mat. prasowe
W jakich miesiącach sprawdzamy prognozę pogody?
Najpopularniejsze serwisy pogodowe
Największy odsetek internautów – 12 proc. (2,5 mln), korzysta z prognozy pogody na stronie Wirtualnej Polski. Niewiele mniej, bo 11 proc. (2,4 mln) odwiedza portal Twojapogoda.pl – on też zanotował zdecydowanie największą liczbę odsłon, równą 36,2 mln. Na urządzeniach mobilnych najchętniej odwiedzaną stroną pogodową jest Pogoda.interia.pl (5,4 mln odsłon).
(dane średnie miesięczne z sierpnia 2014 r., internauci w wieku 7+)
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze serwisy pogodowe
Sprawdzanie prognozy pogody online jest jedną z czynności, którą użytkownicy podejmują przy okazji logowania do poczty, czytania wiadomości sportowych czy newsów.Zaprezentowane na infografice dane dotyczą samych stron WWW i wskazują na trend wzrostowy, mimo że internauci korzystają też z pogodowych aplikacji mobilnych – – komentuje Krzysztof Majkowski, doradca biznesowy firmy Gemius
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)