Najlepsze perfumerie i drogerie internetowe
2014-12-12 14:34
Perfumy © Evgeny Dubinchuk - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najpopularniejsze drogerie internetowe
Twórcy rankingu przeanalizowali działalność niemal 150 perfumerii i drogerii internetowych. Do ścisłej czołówki branżowego rankingu Opineo.pl zakwalifikowały się 34 sklepy, które zdaniem klientów spełniają najwyższe standardy w obsłudze klienta. Czołowa piątka to: Iperfumy.pl, E-glamour.pl, Perfumesco.pl, Perfumeria.pl i Perfumeria-euforia.pl -fot. mat. prasowe
Pierwsza 20 zestawienia najlepszych perfumerii
Prawdopodobnie nikogo nie zdziwi, że najważniejszą zaletą oferty e-perfumerii i drogerii jest atrakcyjność cenowa. Konsumenci doceniają też szybkość i wygodę zakupów on-line oraz bogatą gamę proponowanych produktów do wyboru. Nie brakuje jednak i uchybień. Do grzechów głównych e-sklepów z branży drogeryjnej zalicza się:
- źle zapakowaną przesyłkę (przez co zdarza się, że produkt ulega uszkodzeniu podczas transportu),
- pogniecione opakowanie (co sprawia, że zamówiony kosmetyk nie nadaje się na prezent),
- wątpliwa oryginalność czy
- kiepska jakość zamówionych produktów.
Jak kupujemy?
Perfumy i kosmetyki to kategoria, która w ciągu ostatnich pięciu lat zyskała największą popularność (460%) wśród konsumentów dokonujących zakupów on-line — wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Kupuję w Internecie 2014”. W grudniu ubiegłego roku internetowe drogerie i perfumerie odwiedziło prawie trzy razy więcej internautów niż w październiku 2013 r. (1 851 402 w grudniu wobec 627 254 w październiku). Podobnie może być i w tym roku. Według Deloitte, kosmetyki i perfumy to jedne z najbardziej pożądanych prezentów, jakie chcielibyśmy widzieć pod choinką (27% wskazań). Bardziej cenimy już tylko książki (42%) i gotówkę (38%). Blisko jedna trzecia respondentów zamierza kupić najbliższym na święta właśnie kosmetyki i perfumy, a wiele osób skorzysta w tym celu z oferty sklepów internetowych.
— Ciekawy jest tutaj fakt wykorzystania w praktyce efektu ROTOPO, czyli wyszukiwania produktu w Internecie, zobaczenia i przetestowania go w sklepie stacjonarnym, a kupienia go po atrakcyjniejszej cenie w sieci — zauważa Paulina Szymańska z firmy RedCart.pl.
Mistrzyniami tego stylu zakupów są kobiety. — Panie dwukrotnie chętniej niż mężczyźni wolą najpierw poszukać informacji o kosmetyku w sieci, a następnie przetestować i poznać go zmysłami w sklepie stacjonarnym — mówi Ewelina Kitlińska z redakcji MarketingKobiet.pl. — Poświęcają też więcej czasu na czytanie opisów kosmetyków i opisów ich działania oraz na szukanie opinii o produktach w Internecie — dodaje.
Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy, przyznaje również, że dla pań niezwykle istotna jest wiarygodność sklepu internetowego:
— Jak pokazuje badanie „Polka kupuje świadomie”, 57% Polek sprawdza wiarygodność sklepu internetowego, zanim skorzysta z jego usług. Z kolei 46% szuka opinii na temat towaru i sprzedawcy w Internecie.
Sprawdzanie wiarygodności sklepu internetowego przed dokonaniem zakupów nabiera szczególnego znaczenia w okresie przedświątecznym. Zdaniem Pawła Kucharzaka, prezesa zarządu Opineo.pl, właśnie teraz, w okolicy świąt przybywa w Internecie tzw. sklepów-wydmuszek, czyli fałszywych sklepów, które inkasują od klientów pieniądze, nie realizując zamówień.
— Decydując się na zakupy w Internecie, należy więc dokładnie sprawdzić e-sklep, prześledzić jego historię sprzedażową i przeczytać opinie innych kupujących. Najrozsądniej jest wybierać sklepy, które działają na rynku od wielu lat i mają tysiące zadowolonych klientów — radzi.
Jak oceniamy?
W serwisie Opineo.pl wśród ponad 5 milionów opinii konsumenckich pół miliona stanowią oceny sklepów internetowych z kategorii Zdrowie i uroda. Ćwierć miliona z nich to skargi lub pochwały pod adresem e-sklepów z kosmetykami i perfumami.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)