Allegro na przestrzeni lat – co się zmieniło?
2014-12-13 01:15
Na Allegro.pl zagląda więcej niż co drugi internauta © sdecoret - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polacy o handlu internetowym
13 grudnia 2014 roku Allegro obchodzi 15-lecie swojego istnienia. Serwis ten w badaniu Megapanel PBI/Gemius od 10 lat jest na pierwszym miejscu wśród stron WWW o tematyce e-commerce. Zajmuje też piątą pozycję pod względem liczby odwiedzających w ogólnym rankingu stron internetowych (za Google, Facebook.com, Youtube.com oraz Onet.pl).Gemius przeanalizował dane z lat 2005 – 2014 i na tej podstawie informuje, jak dawniej, a jak dziś wygląda korzystanie z serwisu.
Więcej, ale krócej
Analiza danych z 2014 roku pokazuje, że Allegro.pl odwiedza prawie sześciu na dziesięciu internautów (57 proc.). Z kolei w 2005 roku serwis ten cieszył się zainteresowaniem 46 proc. użytkowników sieci.
W ciągu miesiąca użytkownik strony Allegro.pl spędza na niej średnio 2 godziny i 58 minut. Trzy lata temu czas ten był zauważalnie dłuższy – wynosił 4 godziny i 23 minuty. A jak jest z czasem trwania odsłony serwisu? Obecnie jest to średnio 58 sekund, o 19 sekund więcej niż w 2011 roku.
Znacząco została poprawiona nawigacja serwisu, dzięki czemu zarówno wystawianie aukcji, jak i kupowanie stało się szybsze. Zmniejszyła się liczba internautów, którzy tylko dla rozrywki przeglądają oferty sprzedaży na przykład samochodów czy sprzętu audio. Coraz bardziej świadomi klienci wchodzą na Allegro.pl, aby kupić coś konkretnego, a nie dla samej przyjemności oglądania różnych ofert, jak to było na początku funkcjonowania tego serwisu – wyjaśnia Mateusz Gordon, ekspert e-commerce firmy Gemius
Mobile rośnie w siłę
Internauci coraz częściej łączą się ze stroną Allegro.pl za pomocą urządzeń przenośnych (analiza nie obejmuje odsłon wykonanych za pomocą aplikacji mobilnej). Obecnie na jedną osobę odwiedzającą stronę Allegro.pl przypada miesięcznie 8 odsłon wykonanych na urządzeniach mobilnych i 184 odsłony na urządzeniach stacjonarnych. Tymczasem trzy lata temu na jednego internautę odwiedzającego Allegro.pl przypadała miesięcznie 1 odsłona mobilna i 407 odsłon wykonanych na komputerze stacjonarnym.
Starsi zyskują pierwszeństwo
Dane ujawniają również zmiany, jakie zaszły w profilu użytkowników Allegro.pl. Obecnie najliczniej reprezentowana jest grupa osób w wieku od 25 do 34 lat – należy do niej 28 proc. internautów odwiedzających serwis. W 2005 roku strona Allegro.pl była najpopularniejsza wśród użytkowników sieci między 15 a 24 rokiem życia. Niemal co drugi internauta przeglądający serwis należał do tej grupy wiekowej (45 proc.).
fot. mat. prasowe
Użytkownicy Allegro.pl w podziale na wiek
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)