5 trendów w e-commerce na 2015 rok
2014-12-26 00:29
Czego w e-commerce oczekują klienci? © sdecoret - Fotolia.com
Przeczytaj także: 10 trendów, które w 2025 roku zmienią polski e-commerce
Co zrobić, aby w nadchodzącym roku wychodzić naprzeciw pragnieniom kupujących i zwiększać tym samym sprzedaż w sklepie internetowym. Oto 5 sposobów:1. Mobile to dopiero początek
O dostosowaniu sklepu internetowego do potrzeb użytkowników mobilnych mówi się nie od dziś. Obecnie stworzenie strony mobilnej lub też modernizacja obecnej w oparciu o założenia filozofii RWD to już standard. Nie oznacza to jednak, że wszystko zostało zrobione.
Nie lada wyzwaniem okazuje się ciągle dotarcie do konsumenta jednym spójnym przekazem reklamowym niezależnie od tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzysta.
– Klienci, robiąc zakupy w sieci, nie używają już wyłącznie komputerów. Duża część z nich wykorzystuje do tego celu również telefony i tablety – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Sociomantic Labs. Dlatego sklepy internetowe nie powinny prowadzić kampanii reklamowych skierowanych do właścicieli komputerów i osobno do użytkowników urządzeń mobilnych. – Zamiast tego powinny kierować jeden spójny przekaz do konkretnego użytkownika, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzysta – dodaje Wyszyński.
2. Szybkość dostaw jest kluczowa
Klienci nie lubią czekać. Dlatego tak ważna jest dla nich terminowość i szybkość dostaw zamówionych produktów. W zbliżającym się roku sprzedawcy powinni skupić się na optymalizacji tego parametru. Warto więc rozważyć wprowadzenie dodatkowych opcji dostawy, jak nowe firmy przewozowe. Ciekawym rozwiązaniem może być też nawiązanie współpracy z punktami odbioru. Ten trend jest również szansą dla e-sklepów, które posiadają sieć placówek stacjonarnych. Dzięki nim będą mogły wprowadzić możliwość odebrania zamówionych towarów nawet tego samego dnia. Jednak nie tylko czas będzie odgrywał ważną rolę. Sklepy będą walczyły o klientów również ceną przesyłek, która ma duży wpływ na ostateczny koszt zamówienia. Już dziś wiele z nich decyduje się na całkowite zniesienie takich opłat.
fot. sdecoret - Fotolia.com
Czego w e-commerce oczekują klienci?
3. Personalizacja zwiększy sprzedaż i pomoże budować lojalność
W nadchodzącym roku na znaczeniu zyska też personalizacja. Analiza posiadanych już danych o klientach pozwoli właścicielom sklepów internetowych tworzyć unikalne – osobiste reklamy produktów. Umożliwi też kierowanie ich do konkretnych konsumentów.
– W ten sposób przedstawią im oferty, które odpowiedzą na ich faktyczne potrzeby. Taki przekaz cechuje się nawet 2-krotnie większą skutecznością niż standardowe reklamy. Personalizacja reklam to przede wszystkim większa satysfakcja klientów oraz zwiększenie ich lojalność – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.Co ważne, takie kampanie reklamowe można prowadzić we wszystkich kanałach i kierować zawsze do konkretnego użytkownika.
4. Płatności mobilne
Tym, co do tej pory utrudniało robienie zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych był brak jednolitego standardu płatności. To się jednak zmieni. W pierwszych miesiącach nowego roku zostanie udostępniona nowa usługa – BLIK. Dzięki niej właściciele sklepów internetowych będą mogli zaoferować swoim klientom możliwość płacenia za zakupy również za pomocą tabletów i smartfonów. Implementacja takich rozwiązań powinna przyczynić się nie tylko do zwiększenia satysfakcji klientów, ale również do zwiększenia sprzedaży.
5. Cross-border shopping
Szansą na zwiększenie sprzedaży i przychodów jest również kolejny trend. Według agencji badawczej Nielsen, wartość sprzedaży transgranicznej w 2018 r. może wynieść na światowym rynku e-commerce 308 mld dolarów. Już dziś klienci chętnie korzystają z oferty zagranicznych e-sklepów i kupują w nich produkty niedostępne w Polsce. Okazją do ekspansji na rynki europejskie dla rodzimych e-sklepów z pewnością będzie nadchodząca zmiana przepisów. Nowe prawo ułatwi im sprzedaż produktów na rynkach wszystkich krajów należących do Unii Europejskiej.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)