Marketing treści: budowanie wiarygodności w sieci
2014-12-22 12:21
Czy warto dzielić się Twoimi treściami? © patpitchaya - Fotolia.com
Przeczytaj także: Social media i marketing treści: jak zwiększyć ich skuteczność?
Jak zbudować wiarygodność?
Wiarygodność budujesz demonstrując czytelnikom, że jesteś osobą godną zaufania. Sygnały prowadzące do osiągnięcia jego wysokiego poziomu mogą pochodzić od autora, strony internetowej lub z wnętrza treści. Każdy z tych sygnałów wywoła inny efekt u czytelnika (w zależności od sytuacji i kontekstu). Jeśli jednak połączymy je w całość, będą one wystarczające do zachęcenia użytkowników do dzielenia się treścią.
Zyskaj reputację eksperta
Bycie ekspertem wynika z posiadania wiedzy, której inni nie posiadają. Ludzie potrzebują ekspertów, których mogą zrozumieć, i którym można zaufać, szczególnie, jeśli starają się zrozumieć skomplikowane tematy związane z nowymi technologiami, inżynierstwem, nauką lub prawem.
Bądź ekspertem lub zatrudnij eksperta
Badanie przeprowadzone na uniwersytecie w Syracuse wykazały, że "wnikliwy" content jest najbliżej skorelowany z wysoką postrzeganą wiarygodnością bloga przez użytkowników. Jeśli nie wiesz zbyt wiele na dany temat, nie będziesz w stanie zaoferować czytelnikom interesujących pomysłów. Posiadanie wiedzy eksperckiej wydaje się tutaj być jedynym rozwiązaniem.
Jeśli nie masz akurat ważnych wiadomości branżowych, zawsze możesz dostarczać wysokiej jakości analiz i opinii tak, aby dodać jak najwięcej wartości dla czytelników.
Jeśli tworzysz wideo lub tekst dla swojej strony, musisz przedstawić skomplikowane tematy tak, aby czytelnicy mogli wszystko zrozumieć. Bardzo dobrze jest również wykorzystać cytaty znanych osobistości i tym samym zwiększyć własną wiarygodność. Nawet dziennikarze, którzy są ekspertami w swoich dziedzinach, często posługują się tą techniką.
fot. patpitchaya - Fotolia.com
Czy warto dzielić się Twoimi treściami?
Miej pasję i buduj zaufanie
Badania naukowe z uniwersytetów Syracuse i Pennsylvania pokazują, że pasja jest kluczowym elementem mającym wpływ na wiarygodność treści (i to czy ktoś się nią podzieli). Czytelnicy nie chcą eksperta, który po prostu będzie w stanie coś wytłumaczyć; chcą eksperta, któremu zależy na prezentowanym temacie.
Eksperci, posiadający szeroki zakres wiedzy znają wiele niuansów i mają rozwinięte opinie na temat aktualnej sytuacji na rynku. Treści eksperckie powinny być głębokie i przemyślane.
Cytuj źródła
Wykorzystuj cytaty źródłowe. Jest to jeden z najlepszych sposobów na wsparcie własnych argumentów i zyskanie zaufania czytelników. Bardzo często, "cytowanie" można ograniczyć wyłącznie do zamieszczenia linka do strony, z której pozyskaliśmy prezentowane informacje. Nie używaj słów takich jak "mówi się" lub "wielu ludzi uważa". O wiele lepiej będzie po prostu wskazać źródło.
Zaprezentuj dane
Czasami, zamiast zajmować się najnowszymi wiadomościami, możesz uatrakcyjnić treści przy pomocy danych. Dane dodają wiarygodności treści w unikatowy sposób, ponieważ dzięki liczbom, Twoje źródła i metodologia mówią same za siebie.
Na rynku widać również wiele sposobów na pokazanie statystyk za pomocą infografik, wykresów i tabel. Biblioteki JavaScript i narzędzia typu HTML 5 pojawiają się wszędzie dookoła i pomagają niezaawansowanym technicznie użytkownikom na przedstawienie danych w interesujących sposób.
Wykorzystaj wiarygodność wynikającą z hierarchii
Hierarchiczna lub oparta na statusie wiarygodność wynika z tytułu lub pozycji danej osoby. Ludzie wysoko postawieni w danej organizacji mają lepsze szanse na zbudowanie autorytatywnego wizerunku. Ich postrzegany autorytet jest wysoki od samego początku interakcji, szczególnie, jeśli organizacja jest dobrze znana.
Ludzie dają więcej wiary artykułowi napisanemu przez dyrektora, niż przez szeregowego pracownika (nawet, jeśli wie więcej na dany temat). Oficjalna hierarchia i tytuły mają duży wpływ na odbiorców. Za każdym razem, kiedy uzyskasz treści pochodzące od osoby od wysokim autorytecie, możesz liczyć na to, że zostaną one zamieszczone na znanej stronie internetowej (jeśli tylko posiadasz wystarczająco rozległą sieć kontaktów). Oprócz pozyskiwania treści od wysoko postawionych osobistości, warto również zadbać o bardziej autorytatywne nazwy stanowisk dla niżej postawionych pracowników.
Wiarygodność referencyjna
Niektóre treści zyskują wysoką wiarygodność tylko dlatego, że zostały opublikowane na znanym blogu lub stronie internetowej. Jest to tzw. wiarygodność referencyjna, czyli w pewnym sensie "wypożyczanie" wiarygodności innych podmiotów do podbudowania własnej. Jednocześnie, jest to znakomity sposób na zbudowanie reputacji na danym rynku.
oprac. : Grupa TENSE
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)