eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyNegatywne opinie o sklepach - broń masowego rażenia

Negatywne opinie o sklepach - broń masowego rażenia

2014-12-28 08:05

Negatywne opinie o sklepach - broń masowego rażenia

MEM © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Pozytywna opinia klienta jest dla e-sprzedawcy niezwykle ważna - nic chyba nie buduje lepiej jego pozytywnego wizerunku. Z drugiej strony tym, co potrafi w skuteczny sposób zrujnować jego wizerunek jest niezadowolenie klientów. Negatywnym opiniom niemal zawsze towarzyszą silne emocje, a - jak powiedziała niegdyś Maya Angelou - "ludzie zapomną, co im powiedziałeś, ludzie zapomną, co dla nich zrobiłeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się wtedy czuli".

Przeczytaj także: Opinie klientów lepsze niż reklama

Prawo hedonistycznej asymetrii nie pozostawia złudzeń - przyjemność znika w mgnieniu oka, przykre uczucia pozostawiają ślad na długo. Tak już jest, że trudno nam stawić czoła temu, że zostaliśmy niewłaściwie obsłużeni, oszukani czy też stratni.

Tym bardziej trudno się dziwić, że niemal 88% konsumentów przepytanych przez serwis Opineo.pl nie pozostawia takiej sytuacji bez reakcji. W razie niezadowolenia ponad 50 procent z nich kontaktuje się ze sprzedającym, a ponad jedna trzecia wystawia sklepowi negatywną opinię i odradza innym zakupy w nim (Ankieta przeprowadzona wśród użytkowników serwisu www.opineo.pl w okresie 11.08.2014-11.09.2014 na próbie 1000 osób).

fot. mat. prasowe

Co robisz, gdy transakcja w e-sklepie nie spełnia Twoich oczekiwań?

Ponad 1/3 niezadowolonych klientów będzie odradzać znajomym zakupy w danym sklepie


Prawdziwe koszty negatywnych wspomnień


Analizując opinie konsumenckie wystawione przez klientów sklepów internetowych w Opineo.pl, można zauważyć, że wiele z nich, zwłaszcza negatywnych, ma w sobie duży ładunek emocji.

Przykłady:

fot. mat. prasowe

Opinie negatywne

Negatywne emocje klientów są ogromnym obciążeniem dla sklepu


Niepochlebna opinia o sklepie to wierzchołek góry lodowej prawdziwych kosztów, jakie mogą generować złe doświadczenia zakupowe. Negatywne emocje klientów są ogromnym obciążeniem dla sklepu, bo mogą skutecznie zniechęcić do ponownych zakupów, spowodować zmniejszenie liczby nabywców i odpływ gotówki.

Z danych Opineo.pl wynika, że 40% sklepów internetowych poddanych ocenie klientów przynajmniej raz otrzymało od nich negatywną opinię. A na pytanie „Czy zdarzyło Ci się zrezygnować z zakupu w sklepie internetowym po tym, jak poznałeś negatywne opinie na jego temat?” aż trzy czwarte ankietowanych użytkowników serwisu odpowiedziało, że tak.

fot. mat. prasowe

Rezygnacja z zakupów a negatywne opinie

3/4 ankietowanych rezygnuje z zakupu po zapoznaniu się z negatywnymi opiniami


Tymczasem takie rezygnacje mogą kosztować polskich przedsiębiorców nawet 5,2 mld złotych rocznie — pokazuje badanie przeprowadzone przez Obserwatorium Zarządzania w ramach Omnibusa PBS, 14.03.2014.

fot. mat. prasowe

MEM

Negatywne opinie klientów mogą skutecznie zrujnować reputację e-przedsiębiorcy

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: