Festiwale muzyczne w mediach
2014-12-28 08:05
Ten rok należał do Woodstocku i Openera © Andriy Solovyov - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polski Internet a festiwale muzyczne 2013
Zestawienie dziesięciu najpopularniejszych festiwali zawiera spore rozbieżności, jeżeli chodzi o medialność poszczególnych wydarzeń. Warta podkreślenia jest niezwykle silna pozycja liderów. Brązowy medalista - Orange Warsaw Festival - zebrał o połowę mniej głosów niż jego poprzednik (6,3 tys.). Czwarty na liście Audioriver zebrał 5,2 tys. publikacji, a piąty OFF Festival - 4,1 tys. Szósta pozycja należała do festiwalu Tauron Nowa Muzyka (2 tys. informacji), a na siódmej znalazł się Jarocin Festival z wynikiem zaledwie 1,7 tys. materiałów.- Analitycy zweryfikowali publikacje na temat zarówno tych festiwali, które przyciągają dziesiątki tysięcy uczestników, jak i tych trafiających w wysublimowane gusta entuzjastów niszowych gatunków muzyki. Szczegółowa analiza liczby publikacji i ich treści pozwala określić pozycję danej imprezy na coraz większym rynku festiwalowym w Polsce. Wobec stale rosnącej oferty imprez muzycznych, organizatorzy dokładają starań, aby zdobyć jak największą publiczność. Jak pokazuje raport, rezultaty działań marketingowych bywają różne. Liczba artystów, długość trwania czy wysoka frekwencja nie zawsze przekładają się na zainteresowanie mediów – komentuje Hubert Grupa - dziennikarz magazynu muzycznego „Brand New Anthem”.
Największy udział w przekazie ogółem i na temat poszczególnych festiwali miały źródła internetowe. Dobrze radziły sobie w tym obszarze Unsound, FreeForm czy Selector. W przypadku Castle Party internet okazał się jedynym medium, które informowało o wydarzeniu. Prasa dla większości imprez była drugim źródłem, z wyjątkiem Orange Warsaw Festival i Life Festiwal Oświęcim, o których częściej można było usłyszeć w radiu.
fot. Andriy Solovyov - Fotolia.com
Ten rok należał do Woodstocku i Openera
- Raport przedstawia ważną rolę nowych źródeł informacji, zwłaszcza działających w obszarze internetu. Organizatorzy festiwali coraz większą uwagę zwracają na środki przekazu, które precyzyjnie trafiają do odbiorcy mogącego stać się potencjalnym uczestnikiem imprezy. Nowe media okazują się posiadać ogromny potencjał marketingowy, dający efektywniejsze rezultaty działań niż media tradycyjne – dodaje Hubert Grupa.
Dla zdecydowanej większości najbardziej medialnymi miesiącami były te, w których odbywała się impreza. Najwyraźniej widać to w przypadku zwycięzcy rankingu, Festiwalu Woodstock, który w sierpniu 2014 roku odnotował 4,8 tys. publikacji, a w miesiącu poprzedzającym wydarzenie – 3,6 tys. O Woodstock media wspominały często również w styczniu (1,9 tys.), przywołując nazwę w kontekście Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i organizatora obu imprez – Jerzego Owsiaka.
fot. mat. prasowe
Liczba unikalnych informacji na temat analizowanych festiwali we wszystkich mediach
W pierwszej dziesiątce na największe wsparcie mediów regionalnych mogły liczyć Jarocin Festival (72 proc. przekazu), Tauron Nowa Muzyka (54 proc.), Audioriver (64 proc.) i Woodstock (60 proc.). W źródłach ogólnopolskich najbardziej widoczny był FreeForm (67 proc. przekazu).
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)