Czego potrzebuje pokolenie #hashtag?
2014-12-27 08:15
Czego potrzebuje pokolenie #hashtag? © alswart - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak pokolenie #hashtag zmienia rynek cyfrowy?
Użyty w tytule termin „pokolenie #hashtag” został stworzony przez Bain & Company specjalnie na potrzebny opisywanego badania. Określa on osoby, które w sposób aktywny korzystają z nowoczesnych technologii. Tutaj można utworzyć podział na młodsze i starsze pokolenie #hashtag. Pierwsi z nich to tzw. „millenialsi”, czyli wszyscy ci, którym życie sprzed Internetu jest zupełnie obce. Drudzy to ci, którzy "przesiedli" się z urządzeń analogowych na cyfrowe.Swoim zasięgiem badanie objęło niemal 7000 osób z 10 krajów na świecie. Jak wskazują jego rezultaty, zarówno młodsi jak i starsi przedstawiciele pokolenia #hashtag nie stronią od korzystania z urządzeń cyfrowych oraz szybko rozwijających się sieci telekomunikacyjnych.
fot. alswart - Fotolia.com
Czego potrzebuje pokolenie #hashtag?
Główne wnioski z badania:
- 70% społeczeństwa posiada smartfon, a 47% - tablet (w 2013 r. było to odpowiednio 64 i 39%). W Polsce ze smartfona korzysta 66% przedstawicieli młodszego i niewiele mniej, bo 60% starszego pokolenia #hashtag.
- Na rynkach rozwiniętych 59% konsumentów w wieku 26-35 regularnie korzysta z urządzeń cyfrowych, a tylko 11% badanych na tych rynkach uważa się za „konsumentów analogowych”. Na rynkach wschodzących z urządzeń cyfrowych regularnie korzysta tylko nieco ponad 30% konsumentów powyżej 25 r.ż.
- 63% badanych powyżej 35 r. ż. (rynki rozwinięte) ogląda filmy w internecie, a 93% słucha w ten sposób muzyki. W przypadku młodszych konsumentów (15-25 lat) liczby te są jeszcze wyższe – 87% ogląda filmy w internecie, a muzyki on-line słucha 98% badanych.
- Rozwój nowoczesnych technologii wpłynął na zachowania wszystkich grup wiekowych – prawie 96% osób w wieku 26-35 lat 93% osób powyżej 36 r. ż deklaruje, że słucha muzyki on-line. W przypadku osób w wieku 15-25 lat wskaźnik ten jest niewiele wyższy – wynosi 98%.
- Na rynkach rozwiniętych blisko 70% filmów, muzyki i gier dostępnych jest w formacie cyfrowym (dla muzyki wskaźnik wynosi aż 94%), ale tylko 38% wydawanych książek można czytać w formie e-booka. Na rynkach wschodzących tylko ok. 40% kontentu dostępnego jest w formie cyfrowej (48% muzyki i 45% gier).
- W krajach rozwiniętych filmy w internecie ogląda 63% przedstawicieli starszego i 87% młodszego pokolenia #hashtag. Muzyki w ten sposób słucha 93% starszych i aż 98% millenialsów.
Popyt przedstawicieli pokolenia #hashtag na nowoczesne format cyfrowe wciąż rośnie. Sukces firm chcących na niego odpowiedzieć będzie zależał od tego, na ile szybko będą w stanie dostosować się do nowych oczekiwań rynku. Może to wymagać od nich inwestycji w nowe formaty lub zmiany dotychczasowego modelu biznesowego – podsumowuje wyniki badania Jacek Poświata, dyrektor zarządzający Bain & Company w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
Eksperci Bain rekomendują, by firmy skupiły się na trzech głównych obszarach:
- Inwestycje w nowoczesne formaty – Zmiana formatu kontentu, w którym konsument jest jedynie biernym odbiorcą do modelu hybrydowego, angażującego konsumenta.
- Zmiana modelu biznesowego – Szukanie innego modelu niż tradycyjna sprzedaż reklam czy abonament.
- Zapewnienie odpowiednich łączy umożliwiających szybki transfer, a zatem stały dostęp do kontentu cyfrowego.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)