Zakupy świąteczne: o jakich prezentach huczą social media?
2014-12-22 13:46
![Zakupy świąteczne: o jakich prezentach huczą social media? [© lily - Fotolia.com] Zakupy świąteczne: o jakich prezentach huczą social media?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Boze-Narodzenie/Zakupy-swiateczne-o-jakich-prezentach-hucza-social-media-148654-200x133crop.jpg)
Jakich prezentów internauci szukają przed Świętami w social mediach? © lily - Fotolia.com
Przeczytaj także: Co kupić na Święta? Przedświąteczna gorączka w social media
Zanim prezent trafi pod choinkę
Czasy, kiedy po świąteczny prezent w pierwszej kolejności należało udać się do sklepu, już dawno poszły w niepamięć. Obecnie przed dokonaniem zakupu konsumenci przeczesują internet, a rolę sprzedawcy w domu handlowym przejmują social media: to tutaj pytamy o opinie na temat interesujących nas produktów, to stąd czerpiemy inspirację i wynosimy wiedzę na temat nowości rynkowych. „Poleci ktoś jakiś sklep gdzie można kupić naszyjniki do 70zł dla dziewczyny dziś xD?” – pisze użytkownik Facebooka. „Czy ktoś wie gdzie mogę kupić w okazyjnej cenie wisiorek serduszko co można zdjęcie włożyć?” – radzi się internautka w tym samym serwisie. „Jaki prezent świąteczny dla 7latki, która niczym się nie bawi?” – zastanawia się forumowiczka na Kafeteria.pl
Zdając sobie sprawę z tego, że Święty Mikołaj powinien sprawnie poruszać się w przestrzeni wirtualnej, Instytut Monitorowania Mediów postanowił przyjrzeć się najbardziej popularnym prezentom, na temat których internauci dyskutują w kanałach społecznościowych w okresie, poprzedzającym Boże Narodzenie. Chociaż lista życzeń jest długa, a w sieci pada wiele pytań na temat świątecznych zakupów, to jednak ich duży odsetek pozostaje bez odzewu. Jeszcze rzadziej do dyskusji na temat świątecznych zakupów włączają się eksperci. Może to być sygnał dla marketingowców, żeby zapuścić brodę Świętego Mikołaja i poświęcić więcej czasu na monitoring treści, publikowanych w mediach oraz zaangażowanie w komunikację, co pozwala lepiej zrozumieć internautów i ułatwia im znalezienie swojego wymarzonego prezentu pod choinką.
Za sprawą narzędzi do monitoringu mediów działy marketingu i sprzedaży są w stanie w precyzyjny sposób dotrzeć do klienta. Na potrzeby tego badania IMM nie tylko porównał ruch w poszczególnych serwisach i na forach internetowych, ale także sprawdził popularność kanałów społecznościowych pod kątem danej kategorii produktu, dokonał monitoringu wypowiedzi internatów i wnikliwej analizy grupy docelowej. Platforma IMM pozwala śledzić na bieżąco media, w których padają zapytania, dotyczące interesującego nas produktu, dokonać oceny treści, która dotyczy sprecyzowanego zagadnienia czy wyświetlić grafiki, towarzyszące wpisom. Dzięki temu możemy odnaleźć najbardziej zaangażowanych konsumentów. W gąszczu informacji możliwość wyselekcjonowania przestrzeni, w której udzielają się potencjalni nabywcy, jest bardzo wartościowa.
Gdzie rozmawiamy o świątecznych zakupach?
Dwie trzecie publikacji, zbadanych przez Instytut Monitorowania Mediów (70,7%), pochodziło z forów internetowych, a 29,3% – z blogów. Do wielkiej trójki mediów społecznościowych, które najczęściej wybierali internauci, debatujący ogólnie o prezentach, trafiły kolejno: Facebook.com, Twitter.com i Plus.google.com. Ten trzeci kanał w dalszym ciągu nie jest doceniany przez wiele firm, być może błędnie.
fot. mat. prasowe
Gdzie internauci szukają pomysłu na prezent?
Rozmowa o świętach najczęściej toczy się na forach internetowych.
![Boże Narodzenie 2024 za 1460 zł [© Alina G - Fotolia.com] Boże Narodzenie 2024 za 1460 zł](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Boze-Narodzenie-2024/Boze-Narodzenie-2024-za-1460-zl-263938-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)