Grudzień - czas na książki, płyty i muzykę
2014-12-23 11:19
![Grudzień - czas na książki, płyty i muzykę [© Africa Studio - Fotolia.com] Grudzień - czas na książki, płyty i muzykę](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-online/Grudzien-czas-na-ksiazki-plyty-i-muzyke-148674-200x133crop.jpg)
Po książki, płyty i filmy najchętniej w grudniu © Africa Studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zakupy przez internet: konsumenci coraz bardziej świadomi
Ostatni miesiąc roku słusznie kojarzy nam się z podarunkami gwiazdkowymi. To właśnie w grudniu większość z nas kupuje prezenty, którymi zamierza obdarować najbliższych. Bardzo często są to książki i płyty z muzyką lub z filmami. Czy koniec roku to czas, w którym internauci częściej odwiedzają takie e-sklepy ja Empik czy Merlin?Grudzień miesiącem książek i płyt
Największy ruch w e-sklepach oferujących literaturę, muzykę i filmy można zaobserwować w grudniu (na podstawie danych z okresu październik 2013–wrzesień 2014). Dane z grudnia 2013 roku pokazują, że odwiedziło je 21,3 proc. użytkowników sieci. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszyły się one miesiąc wcześniej, kiedy to ofertę analizowanych e-sklepów przeglądało 21,2 proc. internautów. Najmniejszy ruch odnotowano w nich w kwietniu, maju i lipcu 2014 roku
1,8 mln internautów na stronie Empik.com
Spośród e-sklepów oferujących książki, muzykę lub filmy najpopularniejsze to Empik.com, Merlin.pl, i Matras.pl. Według najnowszych danych we wrześniu 2014 roku największym zainteresowaniem cieszył się Empik.pl, który przeglądało 1,88 mln internautów (8,6 proc. użytkowników sieci), oraz Merlin.pl, który odwiedziło 1,5 mln internautów (6,9 proc.). Wśród pięciu najpopularniejszych e-sklepów z tej grupy znalazły się też: Matras.pl (580 tys.), Gandalf.com.pl (460 tys.) i Ravelo.pl (300 tys.).
Kobiet więcej w e-sklepach z książkami, muzyką i filmami
Analiza danych z września 2014 roku pokazuje też, że wśród użytkowników e-sklepów oferujących książki, muzykę i filmy jest więcej kobiet (2,41 mln) niż mężczyzn (1,94 mln).
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)