Branża leasingowa w Internecie czyli co w sieci mówi się o leasingu
2014-12-29 13:05
Przeczytaj także: Leasing w Polsce: jaką ma jakość?
Pojawiły się również posty od osób będących nieoficjalnymi przedstawicielami (16 wpisów - 0,16%). Osoby te wypowiadały się w imieniu firmy, odpowiadały na pytania forumowiczów, ale wiemy, że ze względu na brak działań w social media, osoby te nie były oficjalnymi przedstawicielami pewnych firm. Na forach dyskutowano również o warunkach pracy, pojawiały się także informacje ze strony firm wspierających marketingowo i PR-owo firmy leasingowe (22 wpisy – 0,23%).Tematyka wpisów jest różnorodna. Badanie pokazało, że 996 wpisy dotyczyły tematów ogólnych. Wśród nich przeważały opinie na temat produktu (396 wpisów – 40%), na temat firm leasingowych (220 wpisów – 22%), na temat procesu sprzedaży i posprzedażowej obsługi klienta (210 wpisów - 21%) oraz na temat oferty (117 wpisów – 12% ). Pozostałe wpisy o tematyce ogólnej dotyczyły innych informacji m.in. na temat firm, rekomendacji i reklamacji. W mediach społecznościowych pojawiło się 711 (28%) przedruków i informacji prasowych.
Kto komunikuje w Internecie?
W badaniu wyodrębnione i przeanalizowane zostały 4 grupy zaangażowanych w komunikację osób – oficjalni przedstawiciele firm, doradcy, oficjalni partnerzy oraz klienci.
W mediach społecznościowych oficjalni przedstawiciele firm najczęściej udzielali się na Facebooku. Spośród wszystkich 1117 wpisów na Facebooku oficjalni przedstawiciele zamieścili 510 wpisów, co stanowi 46% wszystkich wpisów na Facebooku i 91% spośród wypowiedzi oficjalnych przedstawicieli we wszystkich social media. Podobnie na forach, oficjalni przedstawiciele zamieścili 52 wpisy, co stanowi 2% wszystkich wpisów na forach i 9% spośród wszystkich wypowiedzi tej grupy w różnych mediach.
Warto podkreślić, że większa część komunikacji na Facebooku miała charakter jednokierunkowy. W większości były to zajawki większych artykułów, zachęta do zapoznania się z resztą materiału. Dużo rzadziej – wypowiedzi na temat np. produktu.
Wśród zaangażowanych w Internecie osób wyodrębnieni zostali również doradcy, którzy oferują leasing różnych firm. Najczęściej dyskutowali oni na tematy ogólne – związane z firmami, jak i ofertowanymi usługami. Odpowiadali także na pytania pozostałych internautów – jako eksperci. Najwięcej materiałów pojawiło się na forach, 138 wpisów, co stanowi 53% spośród wypowiedzi doradców we wszystkich social media. W społecznościach pojawiło się 120 wpisów. Stanowi to 46% wszystkich wpisów doradców w różnych mediach. Zaledwie po 1 wypowiedzi doradców pojawiły się na blogach, mikroblogach i w materiałach wideo.
Doradcy najczęściej zamieszczali wpisy na temat produktu (175 wpisów), procesu sprzedaży i obsługi posprzedażowej (24 wpisy) oraz na temat ofert (23 wpisy).
Oficjalni partnerzy, jak i przedstawiciele oficjalnych oddziałów danej firmy wypowiadali się głównie w społecznościach - 122 wpisy, co stanowiło 59% ich wszystkich wpisów w mediach społecznościowych. Ich wpisy pojawiały się również na forach (78 wpisów, 37% spośród wszystkich wpisów oficjalnych partnerów) i w mikroblogach (7 wpisów, 3% spośród wszystkich wpisów) oraz serwisach wideo (2 wpisy, udział 1%).
Partnerzy i przedstawiciele oddziałów odpowiadali na pytania, sugerowali rozwiązania. Wśród wypowiedzi ogólnych (154) najczęściej pojawiały się informacje na temat oferty (90), firmy (35) oraz produktu (23).
Klienci i potencjalni klienci najchętniej dyskutowali na forach (951 wpisów, udział 94%). Dużo mniej wpisów pojawiło się w społecznościach (50 wpisów, udział 5%) lub na blogach (6 wpisów, udział mniejszy niż 1%). Najmniej materiałów pojawiło się na mikroblogach (2 wpisy, udział mniejszy niż 1%).
![Firmy leasingowe udzieliły 110,5 mld zł finansowania w 2024 roku [© bnorbert3 - Fotolia.com] Firmy leasingowe udzieliły 110,5 mld zł finansowania w 2024 roku](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/leasing/Firmy-leasingowe-udzielily-110-5-mld-zl-finansowania-w-2024-roku-264613-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)