Branża leasingowa w Internecie czyli co w sieci mówi się o leasingu
2014-12-29 13:05
Przeczytaj także: Leasing w Polsce: jaką ma jakość?
Główną obserwacją płynącą z analiz przedstawionych w raporcie jest zatem brak stałej, bezpośredniej komunikacji między większością firm i klientów. Dbanie o wizerunek i uczestniczenie w internetowym dialogu z użytkownikami wpływa pozytywnie na wizerunek firmy i zwiększa szanse na zbudowanie długotrwałych, stabilnych relacji z odbiorcami.
Komentarz – Marek Mazur, Senior Account Executive, Sfera Group
Branża leasingowa koncentruje się na zapewnieniu przedsiębiorcom solidnych narzędzi finansowania ich inwestycji. I robi to dobrze, co widać w rekordowych wynikach finansowych i dynamice sprzedaży. Czy jednak wykorzystuje cały potencjał komunikacyjny i rozmawia we właściwy sposób z internautami? Firmy leasingowe za priorytet uznają sprzedaż w Internecie i budowanie korporacyjnego wizerunku. Komunikują wyniki rynkowe, udział w sprzedaży, wdrożenie nowych produktów, podpisanie umów z kolejnymi partnerami, kluczowe wydarzenia. Jest to jednak komunikacja jednokierunkowa, której celem jest informowanie, a nie dialog z internautami.
Aktywność na forach i w mediach społecznościowych nie przekłada się na wyniki finansowe. Celem firm leasingowych jest pozyskanie nowych klientów i zaoferowanie im rozwiązań finansowych uszytych na ich miarę. To od skuteczności działań marketingowych i wsparcia sprzedaży zależą wyniki finansowe. Firmy leasingowe prowadzą marketingowe kampanie efektywnościowe, wykorzystują sieci afiliacyjne, pozycjonują swoje zasoby i inwestują w reklamę w wyszukiwarkach. Robią to jednak nie po to, aby rozmawiać, ale aby promować swoje produkty i sprzedawać je w jak największej ilości.
Trochę inaczej w mediach społecznościowych wygląda aktywność niezależnych doradców leasingowych. To właśnie poprzez dialog na forach upatrują szansy na rozwój swojego biznesu. Wykorzystują mniejsze zaangażowanie firm leasingowych i reagują na potrzeby informacyjne internautów, oferując im jednocześnie sprzedaż produktów finansowych. Firmy leasingowe w większości przypadków nie prowadzą zaplanowanych działań w mediach społecznościowych, a to pozwala na aktywność mniejszych podmiotów.
Wpływ na sposób komunikacji w Internecie ma również specyfika działań sprzedażowych. W branży leasingowej nie jest to jedynie rozbudowana sieć własnych oddziałów i autoryzowanych przedstawicielstw. To również kanał B2B i sprzedaż produktów finansowych w siedzibach dealerów samochodów bądź dostawców sprzętu. Wykorzystanie mediów społecznościowych w tym obszarze nie jest proste. Ustępują miejsca wypracowanym przez lata dobrym relacjom i tradycyjnym narzędziom komunikacji, szkoleniom i wsparciu marketingowemu.
Metodologia:
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Newspoint. Analizowany okres 01.01.2013 – 30.09.2014. Jednostka analizy: jeden post zawierający przynajmniej jedno wystąpienie słowa kluczowego. Kodowanie wydźwięku: ręczne, skala 3-stopniowa. Analizowane serwisy: Twitter, Facebook (fanpage i posty publiczne), YouTube, blogi i fora, portale internetowe. Głębokość analizy: łączona (automatyczna i ręczna).
![Firmy leasingowe udzieliły 110,5 mld zł finansowania w 2024 roku [© bnorbert3 - Fotolia.com] Firmy leasingowe udzieliły 110,5 mld zł finansowania w 2024 roku](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/leasing/Firmy-leasingowe-udzielily-110-5-mld-zl-finansowania-w-2024-roku-264613-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)