eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama online - trendy 2015

Reklama online - trendy 2015

2015-01-01 00:22

Reklama online - trendy 2015

Rok 2015 upłynie pod znakiem reklamy internetowej © mindscanner - Fotolia.com

Rynek reklamy ulega niemal nieustającym przeobrażeniom. Nie inaczej będzie i w nadchodzącym roku. Prognozy wskazują, że 2015 upłynie pod znakiem reklamy internetowej, wewnątrz której coraz większe znaczenie będzie zyskiwała reklama osobista (ang. programmatic). Trendem na przyszły rok jest również analiza dużej ilości danych oraz automatyzacja działań w zakresie marketingu. Spodziewany wzrost wydatków na personalizację treści może sięgnąć nawet 120 procent.

Przeczytaj także: Reklama online: w Polsce banery przegrywają z rich media

Przeobrażeniom, głównie za sprawą nowych technologii, ulega również sposób, w jaki konsumenci oraz firmy postrzegają przekaz reklamowy. Niezależnie od tego, że wartość polskiego rynku reklamy jest już dość stabilna i według ostatnich wyliczeń sięga około 6,5 mld zł, my wciąż mamy okazję być naocznymi świadkami dużych przemian, które mają miejsce w tym sektorze. Najważniejsze z nich to malejące znaczenie reklamy telewizyjnej - prognozy wskazują, że w ciągu najbliższych 3-4 lat odda przestanie być ona liderem, oddając palmę pierwszeństwa reklamie internetowej. Już dziś wydatki na promocję w internecie, według IAB, wynoszą 2,43-miliarda zł.
- W 2015 roku wartość tego rynku wzrośnie o około 14 procent. Największą dynamikę wzrostu w tym segmencie będzie miała reklama osobista (ang. programatic) - prognozuje Maciej Wyszyński, Managing Director CEE w Sociomantic Labs. - Wartość tego sektora w 2015 r. wzrośnie aż o 120 proc., co przełoży się na zwiększenie jego udziału w wydatkach na reklamę display do ok. 10 proc. – dodaje Wyszyński z Sociomantic.
Nadchodzący rok przyniesie więc duże zmiany w reklamie internetowej. Oto 5 trendów w e-reklamie na 2015 rok.

Komentarz, Maciej Wyszyński, Managing Director CEE w Sociomantic Labs



1. Big Data kluczem do poznania użytkownika


Nadchodzący rok upłynie pod znakiem analizy dużej ilości danych, które do tej pory były przechowywane głównie w systemach CRM przedsiębiorstw. Już dziś na ich gromadzenie i obróbkę mogą pozwolić sobie również mniejsze firmy. Jednak polski rynek nie jest jeszcze do końca przygotowany do korzystania z nich na większą skalę. Krzysztof Sobieszek, Chief Strategy Officer w ZenithOptimedia Group, twierdzi, że firmy jeszcze nie do końca radzą sobie z ich gromadzeniem, posiadają ich zbyt małą ilość. Utrudnia to transformację Big Data w Smart Data, czyli w dane, które pozwalają stworzyć pełen obraz użytkownika, z uwzględnieniem jego potrzeb i upodobań.

Komentarz, Krzysztof Sobieszek, Chief Strategy Officer w ZenithOptimedia Group



Jednym z głównych wyzwań na nadchodzący rok jest zwiększenie kontroli nad danymi oraz optymalizacja już posiadanych zbiorów. Zdaniem prezesa Onetu, Roberta Bednarskiego, Big Data są krytyczne z perspektywy przyszłości. Zwraca on jednak uwagę na kwestię odpowiedzialnego podejścia do ochrony danych osobowych. Dodaje również, że w niektórych przypadkach, oprócz własnych technologii, konieczne może być skorzystanie ze wsparcia partnerów zewnętrznych. Urszula Szymczyk, Marketing Activation Manager My Cooke Teens w Coca-Cola, zwraca natomiast uwagę na to, że bez dokładnych danych na temat klientów, podejmowanie decyzji marketingowych jest bardzo utrudnione lub wręcz niemożliwe.

2. Personalizacja, czyli one-to-one marketing


Paweł Ostrowski, Digital Projects & E-commerce Director w NC+ zwraca z kolei uwagę na ważny aspekt użycia Big Data, jakim jest personalizacja. Dzięki analizie dużej ilości danych, marketerzy będą mogli wykorzystać reklamę osobistą (ang. programmatic) i z jej pomocą realizować ideę one-to-one marketingu, czyli precyzyjnie dobierać przekaz reklamowy do konkretnego klienta. Nie będzie już potrzeby dzielenia ich na określone grupy, a reklama będzie dopasowana do zainteresowań i faktycznych potrzeb konkretnego konsumenta. Reklama osobista pozwoli również na zwiększanie lojalności obecnych klientów. Jego zdaniem, firmy mogą w ten sposób nie tylko zwiększać sprzedaż, ale również budować lojalność obecnych klientów. Przykładem mogą być kampanie kierowane do nowych klientów, uświadamiające im korzyści wynikające z właśnie dokonanego zakupu. Zdaniem Macieja Wyszyńskiego z Sociomantic Labs, reklama osobista pomaga realizować długofalowe strategie utrzymania klientów. Podkreśla, że taki przekaz cechuje się 2-krotnie większą skutecznością niż standardowe reklamy.

Komentarz, Paweł Ostrowski, Digital Projects & E-commerce Director w NC+


 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: reklama, reklama online, reklama internetowa

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: