Wyprzedaże zimowe po polsku
2015-01-01 01:10
Polacy a zimowe wyprzedaże © Syda Productions - Fotolia.com
Tegoroczne zimowe wyprzedaże będą cieszyć się dużą popularnością wśród polskich zakupowiczów - z badania przeprowadzonego w ramach PAYBACK Opinion Poll wynika, że z promocyjnych ofert zamierza skorzystać aż 3/4 konsumentów. Większość z nich wybierze się na zakupy na początku wyprzedaży, kiedy to gama dostępnych produktów jest jeszcze dość pokaźna. Planowane wydatki będą oscylować w granicach 251-500 złotych.
Przeczytaj także: Wyprzedaże poświąteczne w tym roku nie budzą entuzjazmu
Sezon zimowych wyprzedaży już ruszył. W przeddzień gorących dni PAYBACK Opinion Poll zrealizował badanie, z którego wynika, że zakupowy szał dosięgnie aż 77% Polaków. Na ubrania, buty lub dodatki do stroju będą polować przede wszystkim panie. Inne towary, które cieszyć się będą popularnością to książki, filmy, płyty muzyczne, gry komputerowe, perfumy i kosmetyki, a także urządzenia elektroniczne. Te ostatnie przyciągać będą zwłaszcza panów.Ile wydamy?
Największa grupa respondentów (około 33 procent) planuje wydać na wyprzedażach od 251 do 500 zł, niemal 25 procent ma zamiar być nieco bardziej powściągliwa i zamknąć się w kwocie do 250 zł, 20 procent to rozrzutnicy, którzy przeznaczą na ten cel nawet do 1 000 zł. Pieniądze na zakupy weźmiemy głównie z bieżącego budżetu domowego (56%), jednak prawie 1/3 badanych skorzysta z odłożonych oszczędności.
Gdzie się udamy?
Okazji cenowych będziemy szukać przede wszystkim w centrach handlowych (84%), a co druga osoba – także w internecie. 20% respondentów odwiedzi w tym celu również zagraniczne sklepy online. 3/4 konsumentów przyznaje, że fakt zimowych wyprzedaży zachęca ich do zapoznania się z ofertą sklepów dotychczas przez nich nieodwiedzanych lub odwiedzanych sporadycznie.
fot. mat. prasowe
W którym okresie wyprzedaży (i dlaczego wtedy) robi Pan/i zakupy?
Większość respondentów postrzega wyprzedaże jako atrakcyjną okazję zakupową. Tym, co głównie skłania Polaków do kupienia danej rzeczy, jest obniżona cena produktu – uznana przez respondentów PAYBACK Opinion Poll za najatrakcyjniejszy rodzaj promocji. Następne miejsca zajęły kolejno:
- gratisy (np. przy zakupie dwóch produktów, trzeci – za darmo)
- rabaty na kolejne rzeczy – w ramach tej samej transakcji zakupowej (np. przy zakupie dwóch produktów, 50% rabatu na zakup trzeciego).
Do sięgnięcia po portfel znacznie mniej zachęcają nas rabaty na następne zakupy czy darmowa dostawa.
Jednak 53% respondentów poza tym, że widzi zalety wyprzedaży, zdaje sobie również sprawę, że sprzedawcy mogą przy okazji próbować wpłynąć na decyzje klientów. Czy łatwo dajemy się zaślepić szałowi wyprzedaży? Wydaje się, że nie. 50% ankietowanych przygotowuje się do zakupów i zawsze porównuje oferty kilku sklepów. 3 na 4 osoby sprawdzają przy kasie, czy cena na metce zgada się z tą na paragonie. Niemniej jednak, 72% badanych przyznaje, że często spontanicznie kupuje na wyprzedażach nieplanowane rzeczy, mimo że wybrało się do sklepu po inny, konkretny artykuł.
fot. mat. prasowe
Zakupy na wyprzedażach zimowych zrobi Pan/i
Informacje o badaniu
To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK metodą ankiety online, na grupie 471 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat, dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.
Przeczytaj także:
Na wyprzedaże czekamy z utęsknieniem
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)