Firmy logistyczne: które strony WWW najpopularniejsze?
2015-01-04 01:20
Poczta Polska z dużą przewagą nad konkurencją © cherezoff - Fotolia.com
Przeczytaj także: Statystyki internetu wg Gemiusa
Gemius przeanalizował strony WWW najpopularniejszych firm logistycznych: Poczta-polska.pl, Siodemka.com, Dpd.com.pl, Ups.com, Gls-group.eu, Dhl.com.pl, K-ex.pl, Inpost.pl, Pocztex.pl, Fedex.com i Tnt.com.Podobna popularność przez cały rok
Dane z okresu listopad 2013 – październik 2014 pokazują, że analizowane strony internetowe odwiedza miesięcznie średnio 10 proc. użytkowników sieci. W styczniu, lipcu, wrześniu i październiku stronami WWW firm oferujących usługi kurierskie interesuje się nieco więcej, bo 11 procent, internautów. Z kolei w listopadzie i od lutego do czerwca na analizowanych stronach gości 9 procent użytkowników sieci.
Poczta Polska z dużą przewagą nad konkurencją
Z analizy danych z października 2014 roku wynika, że stronę Poczta-polska.pl przegląda 1,41 mln użytkowników sieci. Popularnością cieszą się również Siodemka.com (0,37 mln), Dpd.com.pl (0,29 mln), Ups.com, Gls-group.eu, Dhl.com.pl (po 0,23 mln), Fedex.com (0,16 mln), Pocztex.pl (0,15 mln), K-ex.pl (0,11 mln) i Inpost.pl (0,07 mln). Z kolei liczba internautów odwiedzających stronę Tnt.com jest na tyle mała, że nie jest widoczna w badaniu (aby dane o liczbie użytkowników konkretnej strony WWW były uwzględnione w badaniu, musi ją odwiedzić miesięcznie odpowiednio wysoka liczba internautów).
fot. mat. prasowe
Popularność stron operatorów logistycznych
Zdaniem Ewy Tkaczyk, doradcy biznesowego z firmy Gemius, w przypadku nadawania własnych przesyłek Kowalski nadal najczęściej wybiera usługi Poczty Polskiej, głównie ze względu na przystępność cen i łatwy dostęp do usługi. – Co nie oznacza, że klient indywidualny, który dostrzega przewagę przesyłek kurierskich, tj. szybki czas dostawy, terminowość, jakość obsługi czy dostawę do domu, w ogóle nie korzysta z usług prywatnych operatorów logistycznych. Z myślą o tych klientach powstał dość prężnie rozwijający się segment brokerów i porównywarek usług kurierskich, który umożliwia wysyłkę na warunkach zbliżonych do oferty B2B i generuje dodatkowy ruch głównym graczom. Duże firmy kurierskie koncentrują się na obsłudze klientów biznesowych. Swoje usługi świadczą na podstawie umów i stałych kontraktów. Klienci indywidualni rzadko mają możliwość wyboru pomiędzy firmami kurierskimi. Przy wyborze kuriera, jako preferowanej formy dostawy zakupionego produktu, korzystają z opcji dostępnej w danym serwisie. W okresie przedświątecznym szał zakupowy przekłada się niewątpliwie na wzrost liczby przesyłek kurierskich, o czym świadczy chociażby wielokrotny wzrost ruchu na stronach największych e-sklepów – podsumowuje Tkaczyk
Popularność usług operatorów logistycznych pokazują też wyniki raportu o polskim rynku e-commerce przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska wiosną tego roku. Z badań wynika, że 96 proc. internautów kupujących w sieci decyduje się na dostawę przez kuriera, a 81 proc. przez pocztę.
Rośnie popyt na usługi logistyczne
Z kolei Katarzyna Binert, która odpowiada za obsługę firm z branży logistycznej w Gemiusie, zwraca uwagę na korelację między udziałem sektora małych i średnich firm w całkowitej liczbie przedsiębiorstw, a rosnącym popytem na usługi logistyczne.
Warto zauważyć, że udział sektora SME w całkowitej liczbie przedsiębiorstw w Polsce pozostaje na poziomie 96 proc. To więcej niż w całej Unii Europejskiej o prawie 4 proc. Tendencja ta, przy uwzględnieniu stabilnego rozwoju rynku usługowego w Polsce, wspiera dynamikę całego sektora małych i średnich firm – mówi Binert. – Ten z kolei generuje większe zapotrzebowanie na usługi logistyczne zlecane podmiotom zewnętrznym. Dzięki rozwojowi technologicznemu, ruch związany z takimi operacjami jak tracking paczek zostaje przeniesiony na strony WWW doręczycieli i kurierów, co przekłada się na rokroczny wzrost liczby ich użytkowników – przekonuje Katarzyna Binert z Gemiusa.
O badaniu
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)