Zarządzanie informacjami w firmach
2005-11-15 00:08
Firma FileNet Corporation, dostawca rozwiązań z zakresu zarządzania informacjami przedsiębiorstwa oraz zarządzania procesami biznesowymi, opublikowała wyniki nowych badań dotyczących strategii zarządzania informacjami realizowanych przez europejskie firmy.
Przeczytaj także: Zarządzanie informacją: istotna strategia
Z badania wynika, że 64 procent europejskich firm nadal przechowuje takie treści, jak wiadomości e-mail, formularze, obrazy, rekordy elektroniczne i wiadomości z systemów komunikacyjnych przy użyciu tradycyjnych metod. 59 procent firm nie integruje systemów zarządzania informacjami z systemami zarządzania procesami biznesowymi:W rezultacie firmy te:
• Notują niższą wydajność w związku z czasem potrzebnym do uzyskania dostępu do dokumentów (28 procent)
• Mają mniejsze możliwości kontroli podejmowanych działań dla celów prawnych (34 procent)
52 procent przedstawicieli firm stwierdziło, że martwią się o możliwości rozbudowy posiadanych rozwiązań ECM w celu objęcia nimi innych departamentów. Kolejne 39 procent niepokoi stopień trudności integracji tych rozwiązań z nowymi lub posiadanymi technologiami.
Dla większości firm problemem jest liczba utrzymywanych relacji z dostawcami rozwiązań informatycznych. W ciągu ostatnich 3 lat 75 procent firm podjęło kroki mające na celu zmniejszenie liczby dostawców. W szczególności, dyrektorzy działów informatycznych dążą do:
• Skrócenia czasu i obniżenia kosztów zarządzania kontaktami z dostawcami rozwiązań (59 procent)
• Zwiększenia zaangażowania dostawców (43 procent)
• Zestandaryzowania technologii (40 procent)
“Badania wskazują, że firmy zdają sobie sprawę z konieczności zmiany sposobu zarządzania informacjami i procesami biznesowymi w celu zwiększenia wydajności i zmniejszenia ryzyka niezgodności z obowiązującymi przepisami. Jednak choć wiele firm może centralnie kierować takimi działaniami, jak opracowanie produktów lub pozyskiwanie klientów, większość nadal nie jest w stanie podjąć zintegrowanych działań związanych z zarządzaniem klientami lub działań typu cross sell / up sell. – stwierdził Stephan Van Herck, wiceprezes FileNet odpowiedzialny za region EMEA.
Badania zostały zlecone przez FileNet i wykonane przez firmę Vanson Bourne w lipcu, sierpniu i wrześniu 2005 roku.
Przeczytaj także:
Dział marketingu a zarządzanie wiedzą
oprac. : Stefan Czerniecki / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
zarządzanie informacją, zarządzanie procesami biznesowymi, zarządzanie informacjami, FileNet