eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaTrendy internetowe: w listopadzie triumfuje Wedel i RMF.FM

Trendy internetowe: w listopadzie triumfuje Wedel i RMF.FM

2015-01-14 00:55

Trendy internetowe: w listopadzie triumfuje Wedel i RMF.FM

2/3 aktywnych internautów korzystało z usług streamingu plików wideo i audio © oporkka - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Z listopadowego pomiaru AdTrends wynika, że internauci coraz rzadziej klikają w reklamy podczas korzystania z urządzeń mobilnych. Równocześnie coraz większą popularność zyskuje internetowe radio RMF.FM, które wysunęło się na pozycję lidera. Listopad przyniósł też udany debiut marce Wedel na serwisie YouTube.

Przeczytaj także: Jak oglądamy wideo w Internecie?

Kampania Wedla W kuchni z Wedlem była pierwszym wyraźnym sygnałem, iż marka zamierza powalczyć o uwagę internautów zainteresowanych gotowaniem i produktami spożywczymi. 30-sekundowa wersja spotu wyświetlona została blisko 1,3 mln razy. Co jednak jest ważniejsze, reklama została oceniona najwyżej spośród badanych w listopadzie spotów – internauci ocenili spot jako zrozumiały (64%), wiarygodny (44%) i przyciągający uwagę (41%). Zabrakło jednak wyraźnego mechanizmu call-to-action, co spowodowało, iż zaledwie 29% internautów uznało, że reklama przekazuje ważne informacje.

Co ciekawe, pozostałe analizowane w listopadzie reklamy, tj. mBank: Junior Designer oraz kampania ING Liczą się ludzie były zdecydowanie gorzej oceniane na wszystkich wymiarach wizerunkowych, poza wymiarem istotności (przekazuje ważne informacje). Reklama mBanku dostrzeżona została przez 29% internautów i oceniona jako reklama zrozumiała i przekazująca ważne informacje, podczas gdy kampania ING – mająca wsparcie pozostałych mediów – jako zrozumiała i wiarygodna.

fot. mat. prasowe

Spoty reklamowe - popularność

Internautom do gustu najbardziej przypadła reklama Wedla


W listopadowym pomiarze zaobserwowany został ponadto spadek deklarowanego celowego klikania w reklamy na urządzeniach mobilnych za pośrednictwem wszystkich analizowanych touchpointów. Największy z nich miał miejsce w przypadku reklamy w newsletterach czytanych na urządzeniach mobilnych (-10%) oraz reklamy na portalach internetowych (-8%).

fot. mat. prasowe

Celowe klikanie w reklamy na urządzeniach mobilnych

Spadł poziom celowego klikania w reklamy na urządzeniach mobilnych - zwłaszcza w przypadku reklam w newsletterach


Blisko 2/3 aktywnych internautów korzystało w ciągu miesiąca z usług streamingu plików wideo i audio. Wśród płatnych serwisów VoD największy wzrost odnotowany został w kontekście serwisu VOD.pl (+7%), który awansował na trzecie miejsce wśród najpopularniejszych dostawców (liderem rankingu pozostaje Ipla.tv, którą pomimo 5% spadku oglądało 47% internautów). Zdecydowanie większe zmiany miały miejsce w przypadku streamingu plików audio, gdzie na pozycję lidera awansował RMF.FM (32%, wzrost o 5%), który wyprzedził Eska.pl (32%, wzrost o 1%) oraz RadioZet (25%, spadek o 4%).

fot. mat. prasowe

Streaming plików wideo i audio

Ipla.tv z wynikiem 47% utrzymuje pozycję lidera wśród płatnych serwisów VoD


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: