YouTube: najpopularniejsze kanały markowe w 2014 r.
2015-01-13 13:43
Przeczytaj także: Internauci kochają Google
Ponad 700 mln wyświetleń zanotowały w okresie od stycznia do listopada 2014 r. największe kanały markowe w Polsce. W minionym roku największą popularnością Internautów (lub wsparciem reklamowym) cieszyły się treści publikowane na kanałach marek spożywczych (19% wyświetleń), głównie za sprawą Kinder Niespodzianki (41 mln wyświetleń) oraz marek, które postawiły na wideo-poradniki (Winiary – 18,6 mln, Knorr – 11 mln czy margaryna Kasia – 9 mln). Kolejną pozycję zajęły kanały z branży GSM i Telekomunikacja (głównie Serce i Rozum – 36 mln i Play – 27 mln) oraz marki gier i produktów rozrywkowych (klocki LEGO, Electronic Arts).fot. mat. prasowe
Popularność poszczególnych treści
Największą popularnością w serwisie YouTube cieszy się tematyka związana z żywnością
Ranking największych polskich kanałów markowych zdominowali marketerzy, którzy postawili na treści dla dzieci, tj. Kinder Niespodzianka (14 mln), lub na dedykowane treści internetowe, jak np. Winiary (13 mln). W zestawieniu znalazły się ponadto profile aktywnie wspierane reklamowo z segmentu GSM – Play (13 mln) oraz Serce i Rozum (8 mln), a także segmentu RTV i AGD (Nokia Polska, Samsung Polska i Philips Polska, odpowiednio 10 mln, 9 mln i 6 mln) oraz po jednym przedstawicielu: segmentu napojów (Żywiec Zdrój – 8 mln), handlu wielkopowierzchniowego (Lidl Polska – 9 mln) i usług finansowych (Eurobank – 8 mln).
fot. mat. prasowe
Top 25 markowych kanałów
Liderem zestawienia jest Kinder Niespodzianka - w badanym okresie kanał zyskał ponad 14,5 mln wyświetleń
Największą dynamiką wzrostu wśród topowych kanałów cieszyły się w mijającym roku profile Żywiec Zdrój (kampania Jacy jesteśmy – wzrost oglądalności kanału o 99%) i Hortex TV (najpopularniejszy spot reklamowy 2014 roku – Człowieku, orzeźwij się – wzrost o 93%). Duży zaobserwowany został również w przypadku kanałów McDonalds Polska (88%), Link4 (81%) i LG Polska (80%).
Wśród dominujących w Polsce społeczności markowych na serwisie YouTube największą liczbą subskrybentów mogą się pochwalić społeczności graczy – w szczególności gry Sims (43 tys.), Electronic Arts (31 tys.) czy PlayStation EXTRA (30 tys.).
25 reklam umieszczonych w 2014 roku na kanałach markowych osiągnęło oglądalność powyżej 1 miliona. Oprócz najczęściej oglądanej w Polsce reklamy Hortex TV – Orzeźwij się człowieku (4,3 mln), w zestawieniu najczęściej oglądanych reklam znalazły się spoty 16 marketerów. Najwięcej spotów miały kanały Żywiec Zdrój (cztery filmy związane z kampanią Jacy jesteśmy oraz Dzieci wkręcają rodziców), a także Nokia Poland (Nokia Lumia 930, Windows Phone 8.1 i Natural Connection). Po dwie reklamy w zestawieniu miały kanały Google Polska (kampania AdWords), Serce i Rozum (Pięcioraczki i Powrót do Szkoły). Wysoko w rankingu znalazły się również kampanie PZU (Wybierz najmocniejszą cechę Thora), reklama kredytut hipotecznego Eurobank (Piotr Adamczyk na joggingu) oraz kampania Avon Polska i E. Wedel.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze reklamy - Top 10
Najchętniej oglądaną reklamą w 2014 roku była reklama marki Hortex
Informacje o badaniu
W badaniu uwzględnione zostały tylko kanały, które wygenerowały więcej niż 1 mln. wyświetleń w analizowanym okresie czasu tj. od 1 stycznia do 30 listopad 2014.
![BLIX AWARDS 2024. Konsumenci wskazali ulubione marki FMCG BLIX AWARDS 2024. Konsumenci wskazali ulubione marki FMCG](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/BLIX-AWARDS/BLIX-AWARDS-2024-Konsumenci-wskazali-ulubione-marki-FMCG-262759-150x100crop.jpg)
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)