YouTube: najpopularniejsze kanały markowe w 2014 r.
2015-01-13 13:43
Jakie reklamy były oglądane na YouTube? © Ingo Bartussek - Fotolia.com
Przeczytaj także: Internauci kochają Google
Ponad 700 mln wyświetleń zanotowały w okresie od stycznia do listopada 2014 r. największe kanały markowe w Polsce. W minionym roku największą popularnością Internautów (lub wsparciem reklamowym) cieszyły się treści publikowane na kanałach marek spożywczych (19% wyświetleń), głównie za sprawą Kinder Niespodzianki (41 mln wyświetleń) oraz marek, które postawiły na wideo-poradniki (Winiary – 18,6 mln, Knorr – 11 mln czy margaryna Kasia – 9 mln). Kolejną pozycję zajęły kanały z branży GSM i Telekomunikacja (głównie Serce i Rozum – 36 mln i Play – 27 mln) oraz marki gier i produktów rozrywkowych (klocki LEGO, Electronic Arts).fot. mat. prasowe
Popularność poszczególnych treści
Ranking największych polskich kanałów markowych zdominowali marketerzy, którzy postawili na treści dla dzieci, tj. Kinder Niespodzianka (14 mln), lub na dedykowane treści internetowe, jak np. Winiary (13 mln). W zestawieniu znalazły się ponadto profile aktywnie wspierane reklamowo z segmentu GSM – Play (13 mln) oraz Serce i Rozum (8 mln), a także segmentu RTV i AGD (Nokia Polska, Samsung Polska i Philips Polska, odpowiednio 10 mln, 9 mln i 6 mln) oraz po jednym przedstawicielu: segmentu napojów (Żywiec Zdrój – 8 mln), handlu wielkopowierzchniowego (Lidl Polska – 9 mln) i usług finansowych (Eurobank – 8 mln).
fot. mat. prasowe
Top 25 markowych kanałów
Największą dynamiką wzrostu wśród topowych kanałów cieszyły się w mijającym roku profile Żywiec Zdrój (kampania Jacy jesteśmy – wzrost oglądalności kanału o 99%) i Hortex TV (najpopularniejszy spot reklamowy 2014 roku – Człowieku, orzeźwij się – wzrost o 93%). Duży zaobserwowany został również w przypadku kanałów McDonalds Polska (88%), Link4 (81%) i LG Polska (80%).
Wśród dominujących w Polsce społeczności markowych na serwisie YouTube największą liczbą subskrybentów mogą się pochwalić społeczności graczy – w szczególności gry Sims (43 tys.), Electronic Arts (31 tys.) czy PlayStation EXTRA (30 tys.).
25 reklam umieszczonych w 2014 roku na kanałach markowych osiągnęło oglądalność powyżej 1 miliona. Oprócz najczęściej oglądanej w Polsce reklamy Hortex TV – Orzeźwij się człowieku (4,3 mln), w zestawieniu najczęściej oglądanych reklam znalazły się spoty 16 marketerów. Najwięcej spotów miały kanały Żywiec Zdrój (cztery filmy związane z kampanią Jacy jesteśmy oraz Dzieci wkręcają rodziców), a także Nokia Poland (Nokia Lumia 930, Windows Phone 8.1 i Natural Connection). Po dwie reklamy w zestawieniu miały kanały Google Polska (kampania AdWords), Serce i Rozum (Pięcioraczki i Powrót do Szkoły). Wysoko w rankingu znalazły się również kampanie PZU (Wybierz najmocniejszą cechę Thora), reklama kredytut hipotecznego Eurobank (Piotr Adamczyk na joggingu) oraz kampania Avon Polska i E. Wedel.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze reklamy - Top 10
Informacje o badaniu
W badaniu uwzględnione zostały tylko kanały, które wygenerowały więcej niż 1 mln. wyświetleń w analizowanym okresie czasu tj. od 1 stycznia do 30 listopad 2014.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)