"Charlie" i "Hebdo" zdominowały polską prasę
2015-01-14 13:43
!["Charlie" i "Hebdo" zdominowały polską prasę [© Giuseppe Porzani - Fotolia.com] "Charlie" i "Hebdo" zdominowały polską prasę](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Charlie-Hebdo/Charlie-i-Hebdo-zdominowaly-polska-prase-149489-200x133crop.jpg)
Charlie Hebdo na jedynkach © Giuseppe Porzani - Fotolia.com
Przeczytaj także: Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań
Tragedia we Francji wstrząsnęła społeczeństwami różnych krajów, które w drodze solidarności z ofiarami podjęły akcję pod hasłem „Je suis Charlie”. Zarówno w Paryżu, jak i wielu innych miejscach na świecie odbyły się marsze milczenia. Nic dziwnego, że wydarzenie zdominowało media.Charlie Hebdo nie zamierza rezygnować z działalności, co więcej – zwiększa swój nadkład do miliona.
Kolejne frazy najczęściej występujące w dziennikach ogólnopolskich w dniach 5-11 stycznia to „Polska”, „zdrowia” i „lekarzy”. Popularność dwóch ostatnich wynika z braku porozumienia pomiędzy resortem zdrowia a lekarzami z Porozumienia Zielonogórskiego. Część lekarzy po 1 stycznia nie otworzyła swoich przychodni i gabinetów, a ustalanie warunków było dosłownie procesem medialnym. Punktami spornymi są nowe obowiązki lekarzy oraz sposób finansowania POZ.
Znacznie mniej informacji na pierwszych stronach gazet dotyczyło ugrupowań PO i PiS – to one opanowały wcześniejszy raport za sprawą wyborów samorządowych. Dla porównania, fraza „PO” pojawiła się poprzednio 48 razy, obecnie tylko 14. O Platformie Obywatelskiej dziennikarze pisali w kontekście wydanych przez Radosława Sikorskiego 250 tys. złotych na konsultacje tłumaczeń swoich przemówień. Wzmianki dotyczyły także nowego sondażu, w którym PO ma 5-procentową przewagę nad PiS.
fot. Giuseppe Porzani - Fotolia.com
Charlie Hebdo na jedynkach
W ostatnich dniach czołówki gazet zdominowane zostały przez zamach we Francji. W analizowanych dziennikach wyraz „Charlie” pojawił się 41 razy.
Czołówka klasyfikacji prezentuje się następująco:
- Charlie 42
- Hebdo 40
- Polska 38
- Zdrowia, Lekarzy (po 28)
- Gazeta 25
- Lekarze 21
- Dzieci, Życia, Premier, Minister, Kopacz (po 20)
Informacje o badaniu
”Na jedynkach” to chmura wyrazów najczęściej występujących na pierwszych stronach dzienników ogólnopolskich. Treść chmury odzwierciedla najważniejsze tematy, jakie przetoczyły się przez polskie media w danym tygodniu, a także sposób pisania o nich. Metodologia zakłada pominięcie tak zwanych „common words” – spójników, zaimków i innych słów, które nic nie mówią o tematyce podejmowanej przez media. Analiza dotyczy tygodnia od 5 do 11 stycznia 2015.
W chmurze wzięto pod uwagę treści ze wszystkich wydań danego tygodnia z pierwszych stron „Dziennika Gazety Prawnej”, „Faktu”, „Gazety Polskiej Codziennie”, „Gazety Wyborczej”, „Metra”, „Naszego Dziennika”, „Polski the Times”, „Rzeczpospolitej” i „Super Expressu”.
![Najcenniejsi medialnie liderzy biznesu 2024 [© Freepik] Najcenniejsi medialnie liderzy biznesu 2024](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/ekwiwalent-reklamowy/Najcenniejsi-medialnie-liderzy-biznesu-2024-264882-150x100crop.jpg)
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)