Kamil Stoch - medialny sportowiec roku 2014
2015-01-20 15:00
Kamil Stoch zwyciężył po raz kolejny © victor zastolskiy - Fotolia.com
Przeczytaj także: Robert Lewandowski królem social media
Kamil Stoch został niekwestionowanym liderem raportu medialnego – informacje o nim stanowiły 20 proc. informacji zebranych na temat sportowców. Najwięcej wzmianek odnotowano w źródłach internetowych – stanowiły one 64 proc. przekazu. Sportowiec ponad tysiąc razy znalazł się na okładkach magazynów. Tylko w lutym, w związku z igrzyskami olimpijskimi, podczas których skoczek wywalczył dwa złote medale, opublikowanych na jego temat zostało 24 tys. materiałów. Ekwiwalent reklamowy wyniósł prawie 323 mln złotych. Najczęściej Stoch pojawiał się w TVP Info, Eurosport.pl i PolskieRadio.pl., przy czym 57 proc. informacji dostarczały media ogólnopolskich.fot. mat. prasowe
Najbardziej medialni sportowcy
Za plecami lidera znaleźli się Robert Lewandowski (46 tys. wzmianek) oraz Justyna Kowalczyk (38 tys. wzmianek). Publikacje na temat piłkarza pojawiały się najczęściej w internecie oraz w prasie, a największa liczba materiałów przypadła na październik – dziennikarze pisali wówczas o wygranym przez Polskę meczu z Niemcami. Z kolei o biegaczce narciarskiej najgłośniej było podczas igrzysk olimpijskich. Informacje o Kowalczyk pojawiały się najczęściej w internecie oraz w radiu. Ta dwójka sportowców osiągnęła dość zbliżone AVE, odpowiednio: 294 i 279 tys. złotych.
Za podium uplasowali się Rafał Majka, Mariusz Wlazły i Michał Kwiatkowski. Natomiast ranking zamknął Rafał Sonik z prawie 5 tys. materiałów. Co ciekawe, Zbigniew Bródka pod względem liczby publikacji zajął dopiero siódme miejsce, jednak biorąc pod uwagę ekwiwalent reklamowy, znalazł się zaraz za pierwszą trójką. AVE materiałów na jego temat wyniosło 102 tys. złotych. Informacje o nim najczęściej pojawiały się w telewizji – w programach Polsat News oraz TVP Info.
Informacje o badaniu
Na potrzeby badania przeanalizowano informacje z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych, jakie ukazały się w 2014 r. Raport objął trzynastu sportowców, nominowanych w plebiscycie Radia RMF i portalu Interia.pl.
Na temat wybranych zawodników pojawiło się łącznie 224 tys. publikacji. 66 proc. z nich to materiały internetowe, 13 proc. radiowe, 11 proc. prasowe, a pozostałe pochodziły z TV. Największa aktywność medialna przypadła na luty – w związku z igrzyskami olimpijskimi w Soczi.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)