Spam w Polsce: głównie krajowy
2015-01-27 13:52
Spam w Polsce ma głównie pochodzenie krajowe © adimas - Fotolia.com
Przeczytaj także: Spam V 2014
Analiza opracowana przez konsorcjum firm Bluehill oraz Quality Watch na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej wskazuje, że odsetek spamu w wiadomościach pocztowych w okresie ostatnich trzech lat nie uległ większym zmianom i kształtuje się na poziomie ok. 65 - 70 procent.Polska nie jest też istotnym źródłem światowego spamu. W okresie 2012–2013 udział wiadomości spam wysyłanych z Polski w całkowitej liczbie spamerskich wiadomości w skali świata wynosiła 0,9 - 1,5 procent. Na arenie międzynarodowej Polska zajmuje ok. 20. miejsce wśród krajów z największą liczbą zaobserwowanych incydentów wysyłania wiadomości spam.
Większość wiadomości stanowi tzw. „spam krajowy”, czyli wysyłany z Polski do polskich adresatów. Takie działanie umożliwia lepsze dopasowanie treści wiadomości do bieżących wydarzeń (np. sportowych, kulturalnych, politycznych), w celu wzbudzenia większego zainteresowania odbiorcy spamu.
Raport wskazuje, że spośród wiadomości spam, których treści nie ulegały w ciągu ostatnich lat większym zmianom, można wskazać m.in. fałszywe wiadomości e-mail, przypominające pod względem treści i layoutu wiadomości otrzymywane np. od instytucji finansowych czy systemów płatności online, które zawierają odsyłacze prowadzące do fałszywych stron, służących dość często do wyłudzenia od użytkownika danych (np. danych logowania - do okradania kont bankowych, numeru karty kredytowej, numeru telefonu itp.) a także wiadomości o treści zachęcającej do lokalizacji danego numeru telefonu komórkowego, które zwykle przekierowują użytkownika do strony WWW, na której trzeba uiścić płatność za skorzystanie z usługi lokalizacji lub też podać swój numer telefonu, jednocześnie akceptując otrzymywanie płatnych SMS-ów.
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)