Rolex, Omega i Patek Phillippe: synonimy luksusu
2015-01-26 15:25
Przeczytaj także: Polski rynek dóbr luksusowych z rekordem, sztuka zyskuje na znaczeniu
Bogaci i zamożni Polacy o luksusowych zegarkach i biżuterii
Luksusowe zegarki kojarzą się Polakom przede wszystkim z markami szwajcarskimi – Rolex, Omega i Patek Phillippe. W przypadku luksusowej biżuterii zamożni i bogaci respondenci najczęściej wskazywali natomiast marki polskie – Apart i W. Kruk. Jak wynika z raportu KPMG, odsetek osób już posiadających luksusową biżuterię lub zegarek waha się od 53% (zamożni) do 63% (bogaci), a odpowiednio 11% i 19% zamierza je nabyć w ciągu najbliższego roku. Z raportu KPMG wynika także, że luksusowe zegarki i biżuterię kupuje za granicą, najczęściej w Stanach Zjednoczonych i Niemczech, od 13% zamożnych do 27% bogatych Polaków.
fot. mat. prasowe
Osoby o ponad przeciętnych dochodach a luksusowe zegarki i biżuteria
Luksusowe zegarki kojarzą się Polakom przede wszystkim z markami szwajcarskimi – Rolex, Omega i Patek Phillippe.
Głównym miejscem zakupu pozostają centra handlowe
Bogaci Polacy (tj. o dochodach miesięcznych powyżej 20 tys. zł brutto) zdecydowanie najczęściej (41%) kupują luksusową odzież i dodatki w centrach handlowych. 29% z nich deklaruje, że ich głównym miejscem zakupu są salony zlokalizowane przy prestiżowych alejach handlowych, a 11% nabywa luksusową odzież i dodatki przede wszystkim w internecie. Bardzo podobnie wygląda struktura głównych miejsc zakupu luksusowych zegarków i biżuterii. Największa część Polaków (37%) wybiera przede wszystkim salony w centrach handlowych, a jedna trzecia (34%) – salony przy ulicach handlowych. Około 11% kupuje te dobra głównie w internecie.
Mimo że luksusowe dobra konsumpcyjne kupowane są przede wszystkim w centrach handlowych, rola prestiżowych ulic handlowych w Polsce będzie rosła. Miastem, w którym ulice handlowe rozwijają się najbardziej dynamicznie, jest Warszawa. Najważniejszymi ulicami handlowymi stolicy są Nowy Świat, Mokotowska i plac Trzech Krzyży. Lokalizacje te przyciągają nie tylko zagraniczne marki, ale także polskich projektantów – mówi Tomasz Wiśniewski, partner w KPMG w Polsce.
Wyniki raportu KPMG wskazują, że spośród najważniejszych globalnych marek luksusowych w Polsce dostępnych jest obecnie 64% tych z segmentu odzieży, obuwia i dodatków oraz 69% z segmentu zegarków i biżuterii. W Polsce największą rolę odgrywają marki luksusowej odzieży i dodatków pochodzące z Włoch i Francji, a wśród zegarków i biżuterii te pochodzenia szwajcarskiego.
Informacje o badaniu
„Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2014” jest piątą edycją publikacji KPMG o rynku luksusu w Polsce. Celem tegorocznej edycji badania było ukazanie profilu bogatego Polaka – kim jest, jakie są jego potrzeby i oczekiwania, jakie dobra i usługi nabywa. Tegoroczna edycja raportu oparta jest na badaniu na próbie ponad sześciuset zamożnych i bogatych Polaków, przeprowadzonym we wrześniu i październiku 2014 roku przy wykorzystaniu metody wywiadów telefonicznych CATI. W badaniu wzięły udział osoby o dochodzie miesięcznym brutto wynoszącym co najmniej 7 127 zl.
![Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 42 mld zł na koniec 2023 roku [© robert102 z Pixabay] Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 42 mld zł na koniec 2023 roku](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rynek-dobr-luksusowych/Rynek-dobr-luksusowych-w-Polsce-wart-ponad-42-mld-zl-na-koniec-2023-roku-259869-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)