eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyRolex, Omega i Patek Phillippe: synonimy luksusu

Rolex, Omega i Patek Phillippe: synonimy luksusu

2015-01-26 15:25

Przeczytaj także: Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 42 mld zł na koniec 2023 roku


Bogaci i zamożni Polacy o luksusowych zegarkach i biżuterii


Luksusowe zegarki kojarzą się Polakom przede wszystkim z markami szwajcarskimi – Rolex, Omega i Patek Phillippe. W przypadku luksusowej biżuterii zamożni i bogaci respondenci najczęściej wskazywali natomiast marki polskie – Apart i W. Kruk. Jak wynika z raportu KPMG, odsetek osób już posiadających luksusową biżuterię lub zegarek waha się od 53% (zamożni) do 63% (bogaci), a odpowiednio 11% i 19% zamierza je nabyć w ciągu najbliższego roku. Z raportu KPMG wynika także, że luksusowe zegarki i biżuterię kupuje za granicą, najczęściej w Stanach Zjednoczonych i Niemczech, od 13% zamożnych do 27% bogatych Polaków.

fot. mat. prasowe

Osoby o ponad przeciętnych dochodach a luksusowe zegarki i biżuteria

Luksusowe zegarki kojarzą się Polakom przede wszystkim z markami szwajcarskimi – Rolex, Omega i Patek Phillippe.


Głównym miejscem zakupu pozostają centra handlowe


Bogaci Polacy (tj. o dochodach miesięcznych powyżej 20 tys. zł brutto) zdecydowanie najczęściej (41%) kupują luksusową odzież i dodatki w centrach handlowych. 29% z nich deklaruje, że ich głównym miejscem zakupu są salony zlokalizowane przy prestiżowych alejach handlowych, a 11% nabywa luksusową odzież i dodatki przede wszystkim w internecie. Bardzo podobnie wygląda struktura głównych miejsc zakupu luksusowych zegarków i biżuterii. Największa część Polaków (37%) wybiera przede wszystkim salony w centrach handlowych, a jedna trzecia (34%) – salony przy ulicach handlowych. Około 11% kupuje te dobra głównie w internecie.
Mimo że luksusowe dobra konsumpcyjne kupowane są przede wszystkim w centrach handlowych, rola prestiżowych ulic handlowych w Polsce będzie rosła. Miastem, w którym ulice handlowe rozwijają się najbardziej dynamicznie, jest Warszawa. Najważniejszymi ulicami handlowymi stolicy są Nowy Świat, Mokotowska i plac Trzech Krzyży. Lokalizacje te przyciągają nie tylko zagraniczne marki, ale także polskich projektantów – mówi Tomasz Wiśniewski, partner w KPMG w Polsce.

Wyniki raportu KPMG wskazują, że spośród najważniejszych globalnych marek luksusowych w Polsce dostępnych jest obecnie 64% tych z segmentu odzieży, obuwia i dodatków oraz 69% z segmentu zegarków i biżuterii. W Polsce największą rolę odgrywają marki luksusowej odzieży i dodatków pochodzące z Włoch i Francji, a wśród zegarków i biżuterii te pochodzenia szwajcarskiego.

Informacje o badaniu
„Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2014” jest piątą edycją publikacji KPMG o rynku luksusu w Polsce. Celem tegorocznej edycji badania było ukazanie profilu bogatego Polaka – kim jest, jakie są jego potrzeby i oczekiwania, jakie dobra i usługi nabywa. Tegoroczna edycja raportu oparta jest na badaniu na próbie ponad sześciuset zamożnych i bogatych Polaków, przeprowadzonym we wrześniu i październiku 2014 roku przy wykorzystaniu metody wywiadów telefonicznych CATI. W badaniu wzięły udział osoby o dochodzie miesięcznym brutto wynoszącym co najmniej 7 127 zl.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: